Gå til innhold

Noen som hadde kopp under senga når dere var små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hadde jeg, og jeg syntes nesten det var det beste med hele jula=) Hver morgen stod jeg opp og var veldig spent på hvor mye penger nissen (les; pappa og mamma) hadde lagt opp i koppen. På julaften var det alltid en liten ting i tillegg til pengene som lå opp i der. Mimre mimre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har heller ikke hørt om den tradisjonen før.

Skrevet

Hmmm...kanskje det er en veldig lokal tradisjon da?=)

Skrevet

aldri hørt om ;) hadde bare sjokoladekalender jeg! og julegaver da:P

Skrevet

Jeg hadde ikke kopp, men vi hang ullsokk på senga, og når vi stod opp på juleaften så hadde "nissen" fylt den med masse godteri, blad, en liten gave, og det var det! Hehe Det var så koselig, Iselin skal få sokk på senga i år, selvom hun bare er et og et halvt år:P

Skrevet

JAAAAAAA jeg hadde!! Var så spennende om morgenene. Gøyere enn kalenderen.

Fikk penger etter hvor flink jeg hadde vært å hjelpe hjemme. Disse pengene brukte jeg på julepresanger.

Det er jo helt genialt, for jeg måtte jo fått penger av dem til presanger uansett, og gud hjelpe meg så snill og hjelpsom jeg var!!!

Denne tradisjonen skal jeg føre videre. Helt klart!!

Skrevet

Eg hadde ikkje kopp nei.

Eg hadde hinderløype eller rebusløype, er litt usikker på kva ein skal kalle det. Når pappen var heime i jula så laga han oppgaver eg måtte løyse. Så sprang eg rundt i huset og leita etter neste stopp. Så var det brus og diverse langs løypa og "stor" pakke i enden. Ein av postane var alltid å koke kaffi til pappen, og eg fekk ikkje neste oppgave før den var servert. Gaver til katten og bikkja var det og langs ruta. Alltid like morro. Sist eg feira jul heime så var eg 23år og sprang rundt med søsken på 9 og 11. Eg var like ekstatisk som dei. No er eg i gang med å overtale sambuar til å lage lik løype, men han er ikkje så fantasifull som pappen.

Skrevet

Første gang jeg har hørt om det. Var det i adventstida da liksom, og du fikk penger hver dag?

Skrevet

Ja, det var som en julekalender. Fikk penger i koppen hver kveld/natt. Det var ikke mange kronene det var snakk om. Men det er en tradisjon jeg vil føre over til jenta mi når hun blir litt eldre. Jeg brukte å hjelpe mye til hjemme i førjuls tida, og det satte mamma og pappa stor pris på. Var vel en måte å belønne oss på=) Synes iallefall det er en koselig tradisjon og jeg tror jammen jeg hadde kopp under senga til jeg var 15-16 år!=)

Skrevet

JA :o) og det var kjempekoselig. Vi hadde kopp under senga fra 1. desember, adventskalender og julestrømpe natt til julaften... Syns det var så koselig med sånn førjulsting, og kjem nok til å gjere dette når sønnen min blir gammel nok til å forstå det. Julekalender har vi forresten ennå, en til meg og en til samboer... Og kanskje en til Didrik denne jula? Det er jo så trivelig og koselig i desember med sånne ting.

Skrevet

nei fikk ikke penger, men det hang en liten ting innpakket på sengen år jeg voknet om morgenen.

Skrevet

den beste julekallenderen vi hadde var å lete etter rundt i husen hva den nye pynten var. når var nisselandsbyen på plass og hvor kom den i år og når ble pepperkake hjertene hengt opp i viduenen og når kom nissen på trappa, det var så spennende og gøy helt til jeg flyttet hjemme fra faktisk det var så viktig for julestemningen at dette har jeg vidreført for mine barn. det er så koslig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...