Gå til innhold

Til dere som dusjer med babyene,

Anbefalte innlegg

Skrevet

likte de det første gangen??

Prøvde ikveld, og lillegutt likte det ikke. Virket utrygg hele tiden, selv om jeg holdt ham helt inntil meg og hadde lunket vann (selv dusjer jeg hett). Det endte med at han begynnte å gråte i dusjen :-(

Han var fornøyd på gulvet før jeg tok ham inn i dusjen, og etterpå i håndkleet og på stellebordet. Og han elsker å bade ellers.

Skal jeg prøve igjen en annen dag?

Eller kanskje han ikke er noen "dusjegutt"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han var nok litt skeptisk i begynnelsen, men det tok ikke lang tid før han likte det=)

Skrevet

hei hei.. hvor gammel er han? vi har tatt med mini i dusjen og han liker d veldig godt, skriker først fordi jeg tror han skvetter litt av vannet men så blir han rolig.. du kan jo prøve igjen imorra og kanskje et par ganger til før du evt gir d opp, d e jo ikke farlig for han og ikke vil han få "vonde" følelser om d heller senere om han er liten :D lykke til , herlig å dusje med dem når d liker d :D

Skrevet

Han er 3 mnd på fredag! Og jeg prøver nok igjen, ikke for at det var noe enklere enn å bade ham, men litt gøy hvis han liker det.

Skrevet

Prøv å synge samtidig!

Jeg synger og babler stadig vekk til baby, særlig i nye situasjoner for da blir baby beroliget og forstår at dette er stas. Selv med tidvis snubling i tonefallet..

Aldri for ung for litt suppesang i dusjen!

Skrevet

prøv igjen, klart det er uvant og rart de første gangene for barna:) min lille tulle var "rar" de 2 første gangene, ble litt stiv liksom. Men så etterhvert virket det som om hun slappet mere av og nå smiler og koser hun seg i armene mine mens vi er i dusjen. Dusjer til og med over hodet hennes, og det syns hun er helt greit. Har korte dusjer da....toppen 3-4 min....ikke behov for mer. Begynte å dusje med henne når hun var en 3 mnd ca.

Skrevet

Min mini har likt det hele veien, fra han var nyfødt. Men - du sier at du dusjer lunkent.. Jeg dusjer med han i 35-37 graders vann, bruker badetermometeret og sjekker når jeg stiler inn. Kanskje det er for kaldt?

Skrevet

her er mine tips... uten å vite hvordan du gjorde det da dere dusjet :)

Still dusjhodet så det er på høyde med ditt ansikt og skru ned strålen så det kommer lite vann. Da blir ikke dråpene så tunge når de treffer den lille.

jeg holder henne alltid inntil meg og tar henne forsiktig inn i strålen med rumpa først. hun får litt vann på hodet men ikke så mye at hun får i ansiktet de første gangene.

Så snur jeg henne runt så hun ligger i armkrokem. Da går føttene først inn i strålen og så hele kroppen opp til haka.

Forventningen når strålen kommer nærmere og nærmere ansiktet lyser av henne :)

Skrevet

Sånn gjør vi det også, Anonym 11.16. Hun er litt "forundret" mens det hele pågår, forsøker å få tak i dusjstrålene osv. Hi, hi, da er hun så søt, kikker opp på meg og ler litt forsiktig. Jenta vår er veldig glad i å bade også, men det går litt raskere med en dusj. Hun er 5 måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...