Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Har vår første ferber-natt, og dette går over all forventning!! Lurer bare på en ting: Dette med å gå ut og inn etter klokka- det gjelder kun hvis gråt? Skjønner jeg ikke skal gå inn hvis han sover, men hvis han bare sutrer og prater? Tydelig at han ikke er helt fornøyd, men gråter gjør han ikke liksom. Hva da? Telles det med i minuttene?
LisaColli Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 vi regnet minuttene fra hun begynte å gråte. hørte an gråten også, noen ganger hørte vi at det var sånn sovner-snart-gråt og da ventet vi litt til. hvis han bare prater så ikke gå inn!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Nei, det er jo logisk. Men leste her et sted at det var så veldig viktig med minuttene, at det var akkurat 5 min, 7 osv. Det blir jo litt vanskelig hvis det bare er litt sutring, så litt gråt osv. Jeg får ta det på skjønn:-) Men hittill har det ikke vært NOE skriking!! La han klokka 19, da gråt han litt, jeg gikk inn etter 5 minutter og gav han en klem og la t-skjorta jeg hadde på meg ved siden av han. Sutra littegrann etter det, og sovna. Helt utrolig egentlig. Har vært våken to ganger etter dette, men har sovna etter et eller to besøk av meg. Og som sagt er det mest sutring og litt irritert prating:-)
LisaColli Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 da er du heldig:) hvor gammel er han? snuppa var 6,5 mnd, og hun gråt en del første kvelden. men det tok bare 3-4 kvelder, og hun har vært en drøm siden! før det måtte jeg puppe henne i søvn i 20 min, våknet så etter en halvtime gang på gang og sånn gikk kvelden. våknet også 3-4 ganger i løpet av natta. har ikke angret for å si det sånn! ;o)
LisaColli Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 vi var forresten ikke så nøye på minuttene, tok det mer på skjønn. gikk inn litt oftere enn ferbermetoden tilsier også. først 3 min, så 5 min og så hvert 7. min. lot det aldri gå så mye lenger. men hørte an gråten noen ganger som sagt! men det høres ut som det går som smurt for dere da, lykke til videre:)
heldigec Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 Som de over her sier så er det unødvendig (og faktisk forstyrrende) å gå inn når det bare er prating/klaging. Da er barnet allerede på vei til å roe seg selv og man bør ikke gå inn og ødelegge. Høres ut som dere er heldige med responsen ja. Vi skal i gang nå i helgen - så jeg er veldig spent på om det vil gå like greit som med førstemann...han sov natten igjennom etter Ferber da han var 5,5 mnd og våknet aldri på natten før han var 2,5 år igjen :-) Heia!
heldigec Skrevet 22. november 2007 #7 Skrevet 22. november 2007 Glemte å si at det visstnok ikke er så viktig med antall minutter (bør helst være lenger og lenger tid selvsagt) men det viktigste er hva man gjør når man er inne hos barnet. En kos/klapp og et par ord - og så ut igjen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå