Gå til innhold

Hva skal du ha i pakkekalenderen?jeg har litt gode tips.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa og broremann skal få annenhver dag og begge skal få på lørdagen.

Har kjøpt inn tytter,strømper og strømpebukse og bittesmå esker med rosiner,små biler,badeskum,sjokoladenisse,kindersjokolade.

Trenger litt flere tips,har du noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her skal poden få bla tannkrem (he he, med Postmann Pat på), Ole Brum kjeks i sånne små poser, sokker med sjørøverlogo, småbiler og så har jeg kjøpt Duplo som jeg skal dele opp og ha i flere pakker - en pk med noen dyr bla.

Skrevet

Hva er tytter?? :-p

Høres ut som en flott kalender det da:-D

Jeg har kjøpt litt godis, sånn litt artig godis.. Og småbiler, sprettball, fargestifter, brannbil, såpebobler, klistremerker, gullpenger osv.

Skrevet

DUPLO (han er drøye 2 år)

Kjøper en boks, fordeler på 24 - og pakker inn...

Høres kjedelig ut?

Tror ikke det jeg. Det blir en forventning som fylles, og et prosjekt på påbegynnes og fortsettes hver eneste dag. Tro det passer toåringen.

:)

Skrevet

Tytter=smokker

Såpebobbler var en god ide.

Skrevet

I helgene tenkte jeg å ha oppgaver, f.eks pepperkakehus (ferdig laget, bare til å lime sammen, så klart), bake pepperkaker og kakemenner! Det gleder jeg meg til.

Siste helgen før jul, skal vi til juletre-gården like i nærheten og hogge juletre, tror det blir en fin opplevelse for oss alle.

Ellers, i ukedagene, leppepomade (både gutten og jenta mi liker det:-), av og til små sjokolader, tyggi, små leker osv.

Håper bare jeg får det til, at det ikke bare blir skrapa sammen i siste liten, dette da, hehe

Skrevet

Jeg er heller ikke helt ferdig, men har da fått handlet litt.

Har kjøpt Albert Åberg lydbok (ikk 3 stk for 50kr hos bokklubben), hobbybøker/tegnebøker, bok, prinsessekrone, kjede&armbånd, sokker, rosiner osv... Litt fornuftig og litt ufornuftig!:)

Skrevet

refleksdyr som de selger på apotek1(tror jeg), bodylotion fra samme apotek(går under navnet bamsekrem her i huset, og det hjelper mot alt), klistremerker, tattiser

Skrevet

snuppa er 2år og får blant annet:

-sanasol (snart tom)

-sokker

-strømpebukse

-såpebolber

-ballonger

-nisse tøfler (spar kjøp 39kr)

-liten kjevle

-pepperkake former (deles opp)

-kjøkkenforkle (må jo bake pepperkaker)

-little people firgurer som deles opp

-små nisse sjokolader

-frosk badelekesamler (biltema 39kr)

-rød smokk

-og en jule DVD på juleaften :o))

Skrevet

Når sønnen min var så liten at han trodde på nissen, var det sånn at det kom en og en pakke opp på kalenderen. Det var nemmelig nissen som var innom med den når han hadde gått og lagt seg. Veldig kjekt, for da trengte ikke alt å være ferdig i november + at han var veldig ivrig til å legge seg om kevlden, for var han ikke i seng når nissen reiste forbi, ville han jo bare reist videre til neste hus ;-)

Jeg har alltid puttet en del ting inn i aklenderen som han ville ha fått uansett, som nye votter, kul lue, tru i svømmehallen, på kino, peppes osv

Skrevet

har bla en hamaperler, perlebrett i forskjellige varianter, delt opp ei pakke med leire, litt julepynt, cd, film, dyrefigurer, litt godis

kommer ikke på hvam er det er jeg. moa sin er nesten ferdig, men sliter litt mer med malin sin. blir vel å legge inn litt klær og sånt der også

Skrevet

Lucialys den 13 og nissepysj/drakt/kjole den dagen de skal ha nissfest i barnehagen (hvis de har det da)

Skrevet

skal få leke kjøkken som jeg skal dele opp..

i helgene skal hun få godis

og hver søndag skal hun få ting til en aktivitet som vi skal gjøre f. eks pepperkakeformer, slik at vi kan bake pepperkaker

malesett så kan vi male

ting til julepynt som vi kan lage sammen

Skrevet

må bare dele en erfaring med dere som deler opp ting, og pakker inn i adventskalenderen.

Julen før gutten min ble 2 kjøpte jeg masse forskjelig, bl.a. en pakke med 3 ole brumm glass, som jeg delte i 3 og en 10pk. småbiler som jeg delte i 5.

da gutten min fikk det 3. glasset begynte han og gråte! han ville ha pakke, og husket så godt at han hadde fått det tidligere.

etter 2 pakker med biler sto han å sa til meg "ikke bil ikke bil" når han skulle åpne en ny pakke. det ente opp med at jeg kjøpte nye pakker og la bort bilene.

disse små kan være ganske storforlangende:)

Skrevet

har faktisk tenkt på det der, men har valgt ut ting jeg vet vesla liker å holde på med. noen ganger er det også lagt ved litt godis der det er likt slik at det skal være noe litt ekstra. har også noen pakker i bakhånd ( takk mamma) hvis det skulle bli krise. blir også noen opplevelser sammen med pakkene ( treffe senternisse, hobbykveld med vennene hennes, hilse på besteforeldre, bake osv)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...