Gjest Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 ...at dagmammayrket er så utrolig tilfeldig? I Frankrike må dagmammaer ha offentlig godkjenning, og ingen vil jobbe svart for staten sponser arbeidsgiveravgiften for foreldrene + deler av dagmammans lønn. I tillegg må dagmammaer på kursing i pedagogikk, ernæring og førstehjelp for spedbarn. Jeg skulle ønske det var slik her også, for jeg mener at en flink dagmamma er en bra løsning for mange.
mayaya Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Det kommer jo litt an på da.. Det finnes jo godkjente dagmammaer i Norge og - jeg vil tro at de er bedre? Jeg vil uansett bruke bhg så sant det er mulig!!
grå :) Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 hvit dagmamma betyr ikke noe annet enn at hun skatter av penga. ikke noe kursing og sånt der
mayaya Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 men godkjent og hvit er vel ikke det samme?
Gjest Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 Jeg antar at alle godkjente gjerne jobber hvitt også, ellers hadde de kanskje ikke giddet å skaffe godkjenning, men det er jo ikke noe krav om at alle former for dagmammavirksomhet skal godkjennes tror jeg, og hvis du spør kommunen din om hvor mange dagmammaer det finnes i kommunen så kan de neppe svare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå