Gjest Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Tulla mi gråter nesten hele tiden bortsett fra når hun får pupp...er sååååå sliten ... !!!
Gjest Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Vi hadde god effekt av det i fjor sommer når snuppa vår hadde kolikk... Men det som hadde best effekt var kiropraktor. Gikk der 4 ganger og kolikken var borte. Osteopat skal visst også hjelpe mot kolikk, men det har ikke vi prøvd. Lykke til, vet hvordan du har det... Det går uansett over med tiden...
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Her hadde vi veldig god effekt av minifom.. Mange har også god effekt av kiropraktor..
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Min hadde det men kom jo opp her for en stund siden at de dråpene ikk evar bra for babyene.. Og det var leenge etter at min fikk de.. Så jeg vil ikke anbefale de da selv om de hjelper..
xxxo Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 ikke personlig, men niesa mi fikk det. det fungerte bra. kombinert med pauser i amminga for raping og noe mer jeg ikke husker. du har kanskje fått de rådene? hvis ikke spør helsesøster. lykke til!
Gjest Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 jeg brukte det når jenta mi var liten, men funket ikke her. ringte barsel etter noen dager og de sa at det er VELDIG sjelden det funker. men prøv fyso/kiropraktor eller akupunktur. vi brukte akupunktur og det funket her hvertfall.. håper det ordner seg!
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 Inneholder ikke miniform et stoff som er ulovlig i produkter til barn?
Gjest Skrevet 21. november 2007 #8 Skrevet 21. november 2007 aner ikke .. isåfall skal ikke jeg bruke de da ...
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 21. november 2007 #9 Skrevet 21. november 2007 Var ikke det om man brukte de over lengre tid? Du kan jo prøve kiropraktor først =)
*Rutletutt* Skrevet 21. november 2007 #10 Skrevet 21. november 2007 I såfall er det jo rart de selger det til barn? Fikk det anbefalt hos legen da Milla hadde kolikk - så lenge en ikke bruker det ukritisk over en lengre periode og en hadde god nytte av det, var det visst ok sa han. Funket sånn passe her, men det som virkelig funket var kiropraktor!
Gjest Skrevet 21. november 2007 #11 Skrevet 21. november 2007 Alt med måte:) Vi har hatt 1 kolikk barn, og han gråt mye og lenge. Full forståelse for situasjonen. Har brukt minifom, men bruken av preparatet er litt omdiskutert. I alle fall ved hyppig og langvarig bruk. Fraråder bruk av legemiddel til spedbarn Statens Legemiddelverk fraråder bruk av legemiddelet Minifom, som gis til spedbarn mot kolikkplager. Årsaken er at legemiddelet inneholder konserveringsmidlene propyl- og butylparaben, som har vist hormonforstyrrende effekter i dyreforsøk. Statens Legemiddelverk har foretatt en grundig risikovurdering av sikkerheten ved bruk av parabener i legemidler til spedbarn, og vil inntil videre fraråde langvarig bruk av Minifom og andre legemidler som inneholder propyl- og butylparaben. Dette skjer etter at Grønn Hverdag bad Statens Legemiddelverk å vurdere om Minifom er trygt å gi til babyer. Les mer om du vil: http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=3034 Jeg vet ikke om gutten vår hadde bruk for minifom, men barnelegen på Haukeland og helsesøster sa følgene ved kolikk: - en vet ikke årsaken til kolikk, men det viser seg at de fleste barn får det bedre ved 3 mnd. alder. - sukkervann kan brukes som smertelindring. Blir barnet bedre, vet du at det er magesmerter og kan gjøre følgene: a) skal mor endre kosthold finnes det mange "myter" om hva som er "farlig". Det en vet er at kumelk kan medføre smerter hos barn, og det er det første en kutter ut. Tror 50% blir litt bedre av det. Mange barn har laktose intoleranse de første mnd. og det er det i mm og mme - men de mener det er bedre at barnet sutrer og gråter enn at amming stopper. Det er derfor ikke anbefalt å slutte med mm. kjerringrådet fennikel te som både mor (eller ammete) og barn drikker fungerer beroligene på magen og hjelper barnet å rape. Gi en ts nå og da evnt. ha litt sukker i også. c) raping. Får barnet bare mm og promper så er raping et godt sted å starte. De svelger mest luft i starten av måltidet. Ta barnet opp et par min. etter måltidets start - rap barnet - og legg til igjen. Ellers fanges luften under melken. Det er ofte mulig å få en 2 rap etter hoovudrapen. Barn blir flinkere, og vi også, til å rape. Prøv deg frem, og få far til å rape barnet. Det er ingen trøst i at jeg sier at det går over, men for de fleste blir det bedre. Hvor gammelt er barnet ditt? Er du usikker, så ring helsesøster. Stor klem fra ei som holdt på å bli sprø
Gjest Skrevet 21. november 2007 #13 Skrevet 21. november 2007 prøvde både kiropraktor og akkupunktur. Om barnet har nytte av det siste så får en umiddelbar virkning - vi hadde ikke det. Kiropraktoren kjente på stillingen og låsninger i nakke, rygg og hofte. En del barn har slike låsninger, spesielt setebarn. De går som oftes over av seg selv, men en kiropraktor kan komme tiden i forkjøpet. Vår gutt hadde ingen låsninger, men han likte det. Bor du i Oslo, er det en kiropraktor som heter Marianne Kriken? som har blitt anbefalt her inne før.
*Rutletutt* Skrevet 21. november 2007 #14 Skrevet 21. november 2007 Han skjekket henne for å se om det var bare luftplager eller om det kunne sitte i nakke og/eller rygg. Er mange små som kan ha låsninger der pga tøffe fødsler el. Milla hadde "bare" mye luftsmerter. Han masserte og trykker på noen punkter på mageregionen og på ryggen. Var vel inne hos ham i ca 15 min hver gang - 3 ganger. Ble litt verre de første dagene etter de to første behandlingene, men etter 3. behandlingen merket vi stor forskjell. Hun fikk ut mye luft da vi var der, så hun prompet og smiiiilte, he he:o) Fikk fart på systemet virket det som, slik at hun ikke hadde så mye luftlommer i tarmen. Kan også være lurt å skjekke ut om du spiser noe hun ikke tåler - for eks melkeprodukter, kullsyre, løk ol. Jeg prøvde å eliminere matvarer, men det var ikke noe sånt i vårt tilfelle - hun måtte rett og slett ha litt hjelp i å få systemet på riktig spor. Uff, gir deg en stor klem, for jeg vet hvor ufattelig slitsomt det der er...nå er mini 3,5 mnd og det går myyyye bedre - så bare trøst deg med at det uansett går over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå