Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Nå har jeg bare to uker igjen av svangerskapet og gleder meg litt til å kunne ta meg litt vin ol til middag. Har ikke rørt alkohol i svangerskapet, og lurer nå på hvordan en kan kombinere amming og alkohol... Bør en unngå det helt, eller holder det å være måteholden?? (dvs feks ta kun ett glass rett etter amming)?? Bør en pumpe seg og lagre melk for å ha som reserve ved spesielle anledninger?? Noen som har litt kunnskap og formeninger om dette??
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Alkohol forsvinner fra melk'a på samme måte som fra blodet. Derfor,du kan trygt ta ett glass vin etter amming:-)
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Hvor mye kan en drikke etter amming før det er fare for skade på babyen?? Vil helst vente litt med å begynne med pumping og flaske...
Gjest Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Tror det bare er et glass 3 timer før amming som er "anbefalt"... Du kan amme så lenge promillen er ute av blodet/melken.. Så jo mer du drikker, jo lenger må du vente med å amme, evt. gi flaske (noe som vel ikke er særlig aktuelt helt i begynnelsen) :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå