Gå til innhold

Dere med unger på 1 1\2 til 2 år.. Hvordan er deres troll??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han min er inni en MIN MIN og MIN periode.. Når jeg tar på meg sokkene er det, Min? Nei, mamma sine.. NEEI, MIN!!!! Brødskiva mi er hans, glasset mitt, ja det aller meste, he he..

Flere med små egotripper, hihihihi...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hihi.. snuppa her har så vidt begynt med det.. har hatt en peridode der lekene hennes var bare hennes når det kom ande barn på besøk. hun ble helt fortvilet når de skulle låne dem. men nå går det bra..;)

Skrevet

Jepp, høres kjent ut. Min min min, men også på den koselige måten; "mammaen miiiin", "pappaen miiiin".... :)

Skrevet

Hehehehe...her også er det MIN! Men også "Hjelpe sjøl!" Hun skal ikke ha hjelp til noen ting og hun SKAL klare det selv. Men hun er kjempeflink!=) Utrolig morsom alder! Får ofte fnisebye når jeg observerer min bestemte lille frøken=)

Skrevet

Min, min, min og meg, meg, meg går det i her!:)

Klarer å dele også da, selv om det ikke alltid er like lett...:)

Tulla blir to i slutten av januar og er veldig ego, i tillegg har trassen begynt å vise seg... Men hun er nå søt også da!:)

Skrevet

gutt 20 mnd - ikke kommet i min-perioden enda :) er høyt og lavt hele tiden og har et energinivå som tar helt knekken på en stakkars alenemor , hehe! helt herlig! han har lært seg å hoppe (og kommer faktisk opp fra gulvet med begge bena!), skremme med skumle lyde osv :)

Skrevet

He he, godt det er flere troll ute og går:o)

Før delte han velvillig med seg, nå ser det ut som han har sett mannen med ljåen når andre leker med bilene hans f.eks. Må le og:oDD

Ja, de er gode og:o)

Skrevet

Ja, til tider i hvertfall, så er det veldig viktig å få frem hva som er "miiiiin". Men vi har så langt hatt grei respons på å på en måte stoppe opp litt når hun begynner med dette, fortelle ordentlig at "jenta mi, denne har mamma (evt. pappa eller den som har tingen da) nå, og mamma skal gjøre sånn og sånn med den, men ETTERPÅ da kan du få LÅNE den". gjentas kanskje en eller to ganger. Men da er det jo veldig viktig å faktisk tilby henne det hun så gjerne skulle ha som "miiin" etterpå - slik som man har sagt. Noen ganger er det ikke så farlig for henne da, men da har vi i alle fall holdt ord. Hun skjønner veldig godt dette med å vente på tur, så når vi forklarer dette så nikker hun og sier "m-mm" og slår seg til ro med det. Kanskje finner vi noe som hun allerede har, men ikke er opptatt av og sier "DEN er din, den kan du ha".

Skrevet

Hun bruker faktisk bare det ordet i setninger som "vil sitte på krakken min" eller " elske mamman min" hvis andre barn tar de lekene hun leker med så blir hun bare furten, blir sittende igjen å er helt paff hehe..

Men hun er et troll på mange andre områder om dagen, hun har lært å si "sinna deg" så den får vi høre ofte om dagen når hun ikke får viljen sin :) i stad for eks så fikk hun ikke mer frukt (hadde allerede spist 2 epler) da var det å hyyyyle og kaste seg ned på gulvet mens hun ropte "sinna deg mamma, sinna deg"

Hvor hun har lært det aner jeg ikke,, kan telle på en hånd de gangene vi har brukt ordet sint til henne, kan ikke huske at jeg har kastet meg ned på gulvet å skreket til henne heller ;)

Skrevet

Jada. 1 1/2 år her også og veeeeeeldig sta blitt. Og hun har virkelig begynt å få barnehage-fakter nå. Tar igjen med broren sin, dytter ham, river leker ut av hendene hans osv. Stakkars, han er 3 år og veeeeeldig tålmodig med henne. Vi har et strev med å lære henne at hun ikke kan gjøre sånn. Og når hun forstår at det ikke nytter, tar hun til tårene. Skikkelig teatralsk. Hun kunne fått en Oscar for opptredene sine noen ganger ((:

Skrevet

Hehehe, mami, så nydelig da!! Hun er jo så flink til å prate:o)

Er så morro når dem begynner med språk altså.. Artig å slå av en prat med ungen sin liksom:-p

Joda, han venter på tur og forstår at andre skal ha den osv. Det er bare det at han gjør ikke annet enn å vente heller, he he. Han venter han, helt til vi sier det er hans tur, eller at nå kan du få låne den etc.

Er ikke alltid like ille da, synes det er litt festlig og jeg..:-D Spesiellt siden han ikke sa ifra om noe tidligere, og lot alle herje med seg..

Skrevet

Neida, hun er enda flink og dele. Men det er verre med å få hjelpe henne, skal gjøre alt selv. Se for deg ei på 18 mnd som prøver å ta på seg up&go bleie selv.. =)

Evt prøver å kle på seg dukkeklær, og blir kjempesur når jeg prøver å forklare at hun ikke passer dem.

Skrevet

tulla her sier i fra hvis noen tar ting i fra henne,men ikke elllers(kommer nok;o))

Men hun skal klare det aller meste alene om dagen,og det er utrolig hva den lille frøkna virkelig klarer.Men det tar tid:o)

Ellers elsker hun å være midt oppi ALT som skjer rundt henne til en hver tid.

Skjer ikke en ting her i huset uten at det dukker opp et lyst hode:o)

Går det litt fort for henne så springer hun etter å roper "***** se"

Skrevet

He he he *stella* Så søtt da:o) Må være der det skjer vetdu:o))

Skrevet

Ja er veeldig viktig å være med der det skjer:o)

Nydelig alder:o)

Skrevet

jenta mi ble nettopp 18 mnd og er fortsatt en liten solstråle :-)

Sta som et esel, men er generellt bare snille å god. Tar mye vare på lillebroren sin, og alle andre babyer som hun møter. Deler enda på alt, til og med gir hun ifra seg smokken når lillebror griner å hun ikke finner hans :-)

Har henne hjemme, men allikevel virker det som om hun takler å "krangle" med andre barn. Venninna hennes som er litt over 2 år krangler hun ofte med, å jeg blir faktisk stolt når jeg ser jenta mi tar tilbake når de holder på ( de er som søsken å det går fort fra kjærlighet til hat når de møtes, tihi)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...