Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Det er tydelig at vi gravide ikke skal ha mulighet til å pynte oss til jul og andre tilstelninger dessverre..... Jeg skal i to julebord, pluss at jeg selvfølgelig vil være pen på julaften.... Derfor dro jeg i dag til Molde for å finne noe fint å ha på meg. Greit nok, Molde er en liten by, med dårlig utvalg.. Men at det var så dårlig hadde jeg aldri forestilt meg... Jeg har brukt hele(!!!!) dagen på å finne noe fint å ha på meg. Nå er jeg så klar i hofter, bekken, rygg og føtter at jeg bare så vidt klarer å stavre meg bort til do før det er for sent.. ALT verker!!! :-/ Jeg endte opp med en halvlang svart kjole jeg egentlig ikke liker,går fra ytterst på magen og rett ned, ser mest ut som et telt fra siden, og et svart skjørt uten noen fin topp å ha til.............. Ja, også en 5 pk med sokker da.... Og de svarte buksene på H&M til gravide da.. Hvilken fasong er det på de da... Så smal i ankelen at det bare er så vidt jeg får føttene ut der.... Dessuten så bare str xs, s og m........ Og de toppene da.. Herre guuuuuuud....... Bare sånne hverdagstopper.. Prøvde en som så fin ut der den hang, men den hadde en så sinnsyk fassong, at den så ut som en strisekk.... Og en vid tunika over et skjørt funker bare ikke!! Fant en fin hvit tunika (ikke gravid klær) som var heklet, men var så mye feil i heklingen på den, hadde fullt av tråder som maskinen ikke hadde fått med seg.. (delt tråden) Og til den hadde jeg igjen måttet hatt en fin bukse under... Men det var det jo ikke å oppdrive.... Huff... Det er faktisk veldig frustrerende!!!!!! Jeg vil også pynte meg når jeg skal på julebord.. Mister jo lysten til å dra dit når det skal være sånn..... Blir så oppgitt av sånn............ :-/
*1+1=2 små* Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 uff er vel derfor jeg har gått med de samme klærne nå i 4 mnd. Her i halden er det INGEN mammaklær å oppdrive...er HELT sykt.....Fred.stad er nærmeste som jeg har funnet men bare på H&M....(babybutikken i sverige er det for dyrt og lite utvalg)
Tooblind Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Uff da.. Er ikke greit når det er slike dager. Men jeg har faktisk funnet en del klær på Lene V og B-Young jeg som passer perfekt til gravide. Fant blant annet er råkul kjole på Lene V som jeg har brukt mye i selskaper og slikt.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 21. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. november 2007 Ja vi er virkelig en glemt gruppe!! Selv så mange som vi er. Skikkelig trist syns jeg... Er bare en h&m med dårlig utvalg her også..
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 21. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. november 2007 Var innom lene v også.. Men den butikken er jo på størrelse med et bøttekott her da....
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 det ble ikke til at jeg kjøpte den, frodi jeg synes den var for lang. men Cubus har noen fine tunikaer som man kan ha over tights... fryden var selvfølgeli stor når jeg begynte på small og var godt forberedt på at jeg måtte ha M, også måtte søstra mi hente X-small, i uke 30 hvor jeg begynner å føler meg stor tjohoo...
Tooblind Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 Ja det er jo typisk.. er vel kanskje litt mere utvalg i Oslo da ja.. Det finnes jo en del nettbutikker som selger mammaklær da.. kanskje det er noe der?
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 22. november 2007 #8 Skrevet 22. november 2007 Sliter med akkurat det samme, julebord om 2 uker. Har funnet en OK topp, på HM faktisk. Men finner jo ikke noe å ha under!!! Eller evt en kjole, som jeg egentlig vil ha..... Også er det å få plass til magen nå, samtidig som den helst skal passe på julaften også. Det må være litt "plass til å vokse i".. Og da tilsier det jo at det ikke ser veldig vakkert ut nå...:S Telt var en passende beskrivelse ja... Uff, syns det bare er klunder og heft med mammaklær jeg...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #9 Skrevet 22. november 2007 Jeg plages ikke i det hele tatt. Sverger til tights , da jeg ikke finner bukser i det hele tatt . Og til tights kan du bruke masse fine topper , som er vide , lange , glittrer og er rimelig flotte :-) Finnes på HM , Voice of europe , LeneV , Pop-In , osv osv.... Og jeg veier 100 kilo nå , med DEN kula på magen :-) Så kan man jo titte litt på BBB avdelingene på HM , Kapphal , etc...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #10 Skrevet 22. november 2007 Lindex har en del fint, i hvertfall her jeg bor. Og GinaTricot, hvis du har en slik butikk i nærheten. GinaTricot har ikke mammatopper, men topper som passer store mager allikavel pga høyt liv Jeg føder jo før jul, men den toppen jeg har kjøpt meg passer gravide den også, den bestilte jeg fra Ellos.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #11 Skrevet 22. november 2007 Har handlet en del på vero moda da de har flere fine tunikaer og også en del topper som henger løst fra brystet og ned. Har tenkt at de kan jeg jo også bruke senere. Men er en stund siden jeg har vært og kikket der nå. Til jul har jeg tenkt å se om jeg finner en strikket tunika/kjole som jeg kan bruke utenpå bukser til vanlig og med en strømpebukse og fint tilbehør på juleaften. Har måttet kjøpe flere mammabukser, men til overkroppen har jeg faktisk kun handlet vanlige klær. Er jo så moderne med vide topper nå så jeg har satset på det med omslagsjakke utenpå.
Baby nr3 ombord Skrevet 22. november 2007 #12 Skrevet 22. november 2007 Jeg veit om en butikk der de har fine mamma klær, Storken på Moa! Like før Moa, selger alt av baby utstyr inkludert klær. Er vel dyre klær, men får mye igjen for pengene:) Jeg har iallefall funnet meg fine gode klær der, både fine og hverdagsklær! Fann meg også en kjempe fin mamma bukse på H&M, (bestefarbukse-stoff (brun aktig) og en stripet mamma genser i hvit/lysebrun, men accessories så ble det antrekket veldig fint. Er ikke nødvendig ha kjole på julebord
venterpåprinsen Skrevet 22. november 2007 #13 Skrevet 22. november 2007 Fant meg en rålekker kjole på lookatmom.com. Er en kjole med diskret ammeåpning slik at den kan brukes etter fødselen også . Gleder meg sånn til å pynte meg til julebordet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå