Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Det er tydelig at vi gravide ikke skal ha mulighet til å pynte oss til jul og andre tilstelninger dessverre..... Jeg skal i to julebord, pluss at jeg selvfølgelig vil være pen på julaften.... Derfor dro jeg i dag til Molde for å finne noe fint å ha på meg. Greit nok, Molde er en liten by, med dårlig utvalg.. Men at det var så dårlig hadde jeg aldri forestilt meg... Jeg har brukt hele(!!!!) dagen på å finne noe fint å ha på meg. Nå er jeg så klar i hofter, bekken, rygg og føtter at jeg bare så vidt klarer å stavre meg bort til do før det er for sent.. ALT verker!!! :-/ Jeg endte opp med en halvlang svart kjole jeg egentlig ikke liker,går fra ytterst på magen og rett ned, ser mest ut som et telt fra siden, og et svart skjørt uten noen fin topp å ha til.............. Ja, også en 5 pk med sokker da.... Og de svarte buksene på H&M til gravide da.. Hvilken fasong er det på de da... Så smal i ankelen at det bare er så vidt jeg får føttene ut der.... Dessuten så bare str xs, s og m........ Og de toppene da.. Herre guuuuuuud....... Bare sånne hverdagstopper.. Prøvde en som så fin ut der den hang, men den hadde en så sinnsyk fassong, at den så ut som en strisekk.... Og en vid tunika over et skjørt funker bare ikke!! Fant en fin hvit tunika (ikke gravid klær) som var heklet, men var så mye feil i heklingen på den, hadde fullt av tråder som maskinen ikke hadde fått med seg.. (delt tråden) Og til den hadde jeg igjen måttet hatt en fin bukse under... Men det var det jo ikke å oppdrive.... Huff... Det er faktisk veldig frustrerende!!!!!! Jeg vil også pynte meg når jeg skal på julebord.. Mister jo lysten til å dra dit når det skal være sånn..... Blir så oppgitt av sånn............ :-/
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Ja, å handle klær er noe dritt for tida! Farsken, finner jo ingenting!!! Og blir SUR når det henger bare xs og s på stativene.....hrmpff!! Har funnet en eneste kjole som satt fint på, den fant jeg på Exit i høst. Men den er liksom ikke "julefin", hvis du skjønner, bare "fin". Så jeg endte opp med et svart telt fra H&M...må bare stæsje på med smykker og fancy hår, så kanskje jeg blir seende ok ut. Men du...en ting kom jeg til å tenke på; mon tro om jeg fortsatt får på meg finskoene mine?? Begynner jo å bli litt....æh, svulmende i føttene.... =S
Brummeline3barnsmor Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 De har en lang svart kjole på cubus tell 299 som godt kan brukes til gravide...vurderer å kjøpe den..
fjollefrua Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 synes vel kanskje dette er å overdrive litt... Finner masse fine klær på H&M til gravide, men man må kanskje være litt tålmodig og tørre å spørre om hjelp... Prater man med de godt voksne som jobber der, vet de som regel hva du leter etter. De kan også bestille inn de størrelsene du skal ha... Har funnet en dritlekker kjole der, men måtte bestille den i min størrelse. Ikke noe problem, men tar desverre 5 dager... Og det er 14 dager til julebord... akkurat passe tid... Jeg er ikke av typen som vil bruke masse penger på klær, men er enig at man gjerne vil se fin ut som gravid også... Det blir til hva man gjør det til selv...
Kahbean Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 Har du sett på www.krappe.no??? Jeg syns de har så masse fint til gravide... mange fine mammatopper og noen søte kjoler også! Også er rimelig!!!
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 22. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. november 2007 Nei, har ikke sett innom på den siden, får ta en titt. Takk for tipset.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 22. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. november 2007 Zalto: Det kommer selvfølgelig an på hvor man bor da.... Her har de faktisk mest "rester" etter sommerens kolleksjon på h&m når det gjelder mammaklær... Også en del sånne dagligdagse klær, og det siste er jo bra det, men hadde vært greit med litt fin klær, hadde en finkjole, sånn som gikk til rett under knærne, men i str xs, s og m, og jeg syns ikke den m satt så godt, den passet, men hadde vært fint å kunnet prøve L, for å se om det var kjolen, str, eller kroppen det var noe feil med....
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 22. november 2007 #8 Skrevet 22. november 2007 Huff da.... Slik hadde jeg det i forrige svangerskap - for 2 år siden. Da var det ingenting å oppdrive i Stavangerområdet av pene gravidklær :s Men denne gangen finner jeg masse her. Vanskelig å begrense kjøpene... Var igår innom på kappahl, og der fant jeg en flott lang sort kjole, som satt stramt inntil kroppen, men den var i stretch, og det var et pent spenne under brystene. Ikke mammakjole, men passet som et skudd Ellers så hadde de masse flotte topper, som kan brukes av oss gravide og Kjekk mote nå. H&M her, får hele tiden inn nye mammaklær, så det er godt utvalg her. Kanskje du kunne bedt dem der du bor, om de ikke kan ta inn litt større utvalg? Lykke til i letingen iallefall.
just_mee Skrevet 22. november 2007 #9 Skrevet 22. november 2007 hei jeg er ikke gravid men har tidligere vært ganske stor ( er kun 154 høy og på mitt største veide jegover 140 kg veier veier nå 90 kg så en del kg for mye forsatt ) men hvorfor ikke se i stor mote avd? finnes mange nett butikker og butikker som har mye pent tøy i alt fra str 48- 60. har ei venninde som nå er gravid og som har vært her flere ganger og tatt mitt gamle tøy for å ha tøy å bruke.. og jeg har vært en som liker godt å pynte meg til ulike annledninger lykke til med kles shoppen vet godt hvordan d r å ikke finne noe pent:9
Gjest mphs Skrevet 22. november 2007 #10 Skrevet 22. november 2007 Jeg sjekket den siden du la ut www.krappe.no og jeg lurer på når ble str. x-L bare str 40/42. Det er jo ingenting hva med meg som bruker str 46/48. Og h&m der jeg var ville ikke bestille inn min str. Har tenkt å kjøpe meg en boob bukse men vet ikke om jeg finner den i butikken her slik at jeg får prøvd den på for å sjekke str. Det blir litt dyrt å kjøpe/bestille på nett om den ikke passer. Nei jeg syns også det er vanskelig å finne klær som er både fine og passer.
Maigullet Skrevet 22. november 2007 #11 Skrevet 22. november 2007 Heisann Skjønner godt at du blir oppgitt ja! Har selv grudd meg skikkelig til å ut å lete etter julekjole, men det gikk over all forventning! Fant en på Lene V som satt veldig fint over magen:) Sort, med et slags smalt fletta skinnbelte som gikk under brystene, og så var stroppene i fletta skinn. Høres helt corny ut,- men den var veldig fin! Det var faktisk flere kjoler som var aktuelle der... Har tidligere kjøpt meg ei svart finbukse på HM som er kjempegod (ikke smal) og har et skjørt, men trenger noen fine topper da. Trodde ikke det skulle bli så vanskelig, men ser mørkere på det etter å ha lest ditt innlegg.... Ja, ja - får tro lykken står den gode bi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå