Gå til innhold

Mongoloid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det helt ut å si mongoloid?? Jeg sa her om dagen til ei venninne at "i barnehagen hvor barna mine går er det to mongoloide barn". Dette i en setting hvor vi kunne pratet om syke barn da hun har det. Jeg tenkte ikke over det, og ser ikke ordet som noe "galt", men hun ble rar og lurte på om "sier vi det mer da?" Ja, ja, det heter vel down syndrom nå, men jeg mener likvel det ikke er noe galt med ordet mongoloid. Hva sier dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje ikke noe spesjelt galt:P..

men i ungdommens språk hvertfall så er det veldig negativt ladet ord:P..

jeg ville sagt downs-syndrom:P..

menmen det er meg:P..

Skrevet

Det er forbudt å bruke mot mennesker uansett tilstand.... Greit nok mot de mongolide anonyme kalkunfittene her inne, men mot folk flest så er det forbudt:-)

Skrevet

Det er eit nedsettande uttrykk som vel aldri har vore "in".

Skrevet

oi..

visste ikke det var forbudt faktisk:P..

da er det jo galt da:P..

ikke bare "litt" som jeg nevte oppforbi XD..

Skrevet

Spørs kvar fra Noreg du kjem i frå det tjukka:-)

Skrevet

Mogleg at det er in i Trøndelag. Der er dei jo seine med det meste. Kva er moten no? oilskinkåpe og gullringar i venstre øyre?

Skrevet

Var det ikke for at jeg kjenner til noen med Downs Syndrom, kunne jeg nesten trodd ypperten var sånn, men en sånn utrolig sympatisk, snill og flott person kunne h*n aldri bli. Ikke vil jeg være stygg mot de med Downs Syndrom heller, å lage paralleller eller likhetstegn. Det ville være altfor stygt mot dem.

Om ypperten lider av noe, er det heller en altfor trang fødsel, men påfølgende hjerneskader!

Og til HI's spørsmål. Før sa man mongoloid, for kanskje 20 år siden, men dette brukes ikke lenger. Det finnes de fjortisene som synes det er kult å si mongo, men det sier mer om dem, enn noe annet. Uvitende drittunger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...