Gå til innhold

Flytur og legitimasjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å ta fly med min 3 uker gamle baby neste uke, men så har vi ikke fått fødselsattest og ikke bestemt oss for navn på pjokken enda. Tror man må vise det selv om det bare er innenlands vi skal reise. Noen som vet hva jeg skal gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, tror nok ikke det går å ta med barnet uten pass. Da kan det jo være hvilken som helst baby dere "tar" med dere.. men sjekk med flyselskapene for sikkerhets skyld, eller politiet.

Skrevet

Barn under 12 år som reiser sammen med en voksen (eller måtte det være foreldrene? Spiller jo ingen rolle for deg som er moren, da) trenger ikke vise legitmasjon.

Men jeg tror ikke du får bestilt billett uten å ha navn på barnet. Kjenner noen som bestemte navnet på den måten!

Skrevet

trenger ikke legitimasjon for babyen innenlands. Har du ikke bestemt navn ennå, så er det bare å skrive "baby" som fornavn. Jeg bestilte nemlig billetter før babyen var født, og da fikk jeg beskjed om å gjøre dette hos sas.

Skrevet

Ha-ha! Jeg lurte på det samme: Må han få pass for å fly Stavanger - Bergen, liksom????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...