mado Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Hvordan merket du det før det fikk diagnosen?
Yo&La+spire Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Eg har selv diabetes og merket det ved at eg ble dårlig, spiste mindre, drakk MYE, tisset MYE, ble veldig tynn på kort tid og ånden min lukta neglelakkfjerner....
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Jeg har det selv:) Ble egentlig oppdaget på en rutinekontroll hos helsesøster på barneskolen (4.klasse). Hadde masse sukker i urinen. I etterkant skjønte vi hvorfor jeg ble så tynn, hvorfor jeg drakk og tisset hele tiden, hvorfor jeg var ofte trøtt og slapp osv..
Gjest Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 er tante til 2 barn med diabetes. Niesen min tisset ofte på seg om natten, var mye tørst og lite matlyst. Innsunkne øyne og mørke ringer....stakkars lita:( Nevøen min fikk det 2 år etterpå og de merket det fordi han målte seg en gang i blandt.
mado Skrevet 21. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. november 2007 Takk for svar. Har en sønn som er har forandret seg så siste tiden. Han drikker mer enn før, har en del uhell med tissinga, men tisser allikevel mye når han er på toalettet, er sliten ,blek, gråter lett ,lite matlyst og har blitt så sint.( har nesten aldri vært sint før)Har time på sykehuset først i desember, så da får vi vel svar på om det feiler han noe. Gjør vondt i mamma hjertet å se han sånn.
mado Skrevet 21. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. november 2007 Han har også tisset endel i sengen og har mørke ringer under øynene, han har aldri vært spesiellt stor ,men nå syns jeg at han er mager. Takk alle sammen for svar.
Gjest Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 Synes faktisk du skal forlange at legen måler BS hans i morgen. Høyt BS er en enorm belastning på indre organer og det er fortsatt noen dager til desember. De symptomene du beskriver er skremmende.
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 21. november 2007 #8 Skrevet 21. november 2007 Nå mener jeg på ingen måte å skremme deg, men dette høres ut som veldig typiske tegn.. Jeg anbefaler deg virkelig å få time hos fastlegen snarest mulig for å måle blodsukkeret.. Bør ikke vente på timen på sykehuset..
Fruktjuice-og-vann-lensmann... Skrevet 21. november 2007 #9 Skrevet 21. november 2007 evt kan du gå på apoteket og be de måle blodsukkeret hans der, da er det fort gjort iallefall, og hvis det er høyt kan du presse på sykehuset og komme før!! det gjør de iallefall her jeg bor, jeg har diabetes selv så jeg vet;)
mado Skrevet 21. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 21. november 2007 Skal prøve å få målt det imorra. Har aldri vært spes hysterisk, men liker ikke dette helt. Takk igjen alle sammen.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 21. november 2007 #11 Skrevet 21. november 2007 Det er faktisk meire alvorlig med for høgt bs enn insulinsjokk. Mannen min er diabetiker. Det har hendt at eg syns sønnen i huset drikker masse og tisser masse, da har me målt bs på han men det har ikkje vert noko. Hørtes ikkje bra ut i det heile tatt. Ta kontakt med legesenteret ditt el apoteket som over og møt fastans for å få målt bs på han. Ring i morgo tidlig og hør, her kjem eg inn på kort varsel, er jo bare inn på laben for å sjekke og er det høgt så får du time hos legen med ein gong. Får håpe at det ikkje er det men sjekk det i morgo er du snill
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå