Nemofish Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Hihi... Dere trenger ikke komme og male altså, trenger bare noen ideer! ) 1. Vårt soverom. Har lyst på tapet... Kanskje mønstrete på en vegg og ensfarget på de andre...? Tips mottas med takk! Også nettsider med bilder... 2. Hvilken farge på kjøkkenet? Skal male på miljøstrie... Innredningen er hvit... Hvilken farge på hvitevarene? Takk, takk, takk... Litt lett å se seg blind og kjøre seg fast i ei gate når man skal pusse opp et helt hus...
Lykke*Li Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Åhhh........Syns den er så fin den nye tapeten som har kommet nå,hvertfall på soverommet...Den er sånn møstrete, også er den finest i grått eller lilla! Hva med grått og lilla soverom!Driiiitstilig! Skal se om jeg finner noe bilder.....
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 1) Jeg har hatt SÅ lyst å ha sånn barokk(?)tapet på den veggen hvor vi har sengegavelen opp mot, i lys/grått og så male resten av veggene i en av nyansene i tapeten. Mønsteret skal helst være to nyanser av samme farge sånn at det blir rolig uten å være kjedelig. Har hjemmelaget stoffgavel til senga så da ville jeg også brukt en av nyansene til å trekke den, evt også til kappelaken på senga... *drømme* 2) Du står ganske fritt på kjøkkenet vil jeg si, men ville nok gått for noe lyst, men ikke noe med gulaktig i. Lys grå, lys kaffefarge (m/masse, masse melk i), lys blågrå eller liknende. Velge noe som passer benkeplata? Selv om det kan være pes å vaske ville jeg fortsatt valgt stål hvitevarer. Og velg komfyr som har knotter man kan trykke inn - forenkler renholdet en hel del!!
Gjest Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Hei! Vi har hvit innredning på kjøkkenet. Gråe fliser og stål-hvitevarer. På veggene har vi malt caffelatte, og det ble faktisk veldig rosa, er litt skuffet faktisk. Hadde tenkt meg mer brunlig. Det er jo velldig moderne med farget stormønstret tapet på en vegg,men jeg er egentlig ikke så veldig fan. Det må i så fall være på en liten endevegg i et stort rom
Nemofish Skrevet 21. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. november 2007 Takk for tips folkens! Har dere navn på en farge dere tror kunne passet på kjøkkenet da? Og til dere med stål hvitevarer: Er det sånn at det blir fingermerker og sånn sinnsykt fort?
Lykke*Li Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 En KJEMPEGOD ide for ikke å få fettfllekker og fingermerker på stål-hvitevarene! "vask" med babyolje............
Gjest Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 Hvis vi får den leiligheten vi har bydd på (har vel egentlig fått den) så vil jeg gjerne male soverommet i lady essens og ha en vegg i gyllen tapet fra laura ashley Vi har malmserien fra ikea i brunt og synes den fargen er pent til gull. På puter, sengeteppe o.l. tenkte jeg å ha brunt, olivengrønt og beigetoner. Vet det høres litt sært ut, men tror det vil bli fint. Her er gulltapeten jeg har sett litt på http://www.lauraashley.com/invt/3219929&bklist= Hvis ikke så kunne jeg tenkt meg å male rommet i en lys lys blå, nesten hvit farge og hatt mønstret tapet på en vegg i gråblått og litt turkist kanskje, eller essens og hatt en tapat ala denne: http://www.lauraashley.com/invt/3375879&bklist= Den leiligheten jeg snakker om har hvit innredning og hvit panel på veggene, så det får vi ikke gjort noe med. Men jeg synes det er fint med litt lyst turkist til hvit innredning, så en kjempe tøff tapet på tapetcafe.dk med litt store turkise blomster, den kunne jeg ha tenkt meg gitt..
Nemofish Skrevet 21. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 21. november 2007 Den var kjempefin, den tapeten! Bestiller du fra nettbutikk, eller kan man kjøpe det noe sted her i landet...?
Gjest Skrevet 21. november 2007 #9 Skrevet 21. november 2007 Vet ikke hvor i landetdu holder til, men i nærheten her får man kjøpt det hos Laura Ashley i vika (Oslo) Men vet om flere som har bestilt over nettet også som har vært fornøyde. Tapetene er foresten ganske billige også i forhold til annen "designtapet" rullene begynner på 300 kr.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. november 2007 #10 Skrevet 21. november 2007 Har nettopp malt kontoret i "perle" og er fornøyd med resultatet. Men grått er veldig vanskelig, de kan lett bli rosa, grønne, blå. Be om malingsprøve eller lån med hjem hvis de har planker/felt malt i den fargen så ser du hvordan det blir i lyset hjemme hos deg. Ingenting som er så irriterende som feil farge! (jeg har 2 gråfarger på huset og den lyseste (som det er mest av) er rosa/lilla i alt annet vær enn mørk overskyet... gr!). Ja bli fort merker på stålvarer, men har også hørt tipset om å olje dem først. Ikke prøvd selv (kommer liksom aldri så langt). Men forsiktig bruk av stålull er enkelt å vaske over med )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå