Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 har en gutt på 2,5 år som er veldig mammadalt og henger på meg hele tiden,han har nå halv plass i barnehage, men har fått tilbud om full plass fra des. Jeg skal ha ks i midten av des og ble derfor veldig gla da de kom og spurte i barnehagen om vi var interessert i full bhg plass. Problemet er at sambo mener vi ik skal ta d....syns d er dyrt nok me halv plass. Men d e jo jeg som skal være hjemme me en baby og en 2 åring+ evt. nattevåk.....Jeg har vel egentlig bestemt meg for å ta full plass og har sagt at jeg kan betale d. Tenker d er d beste for både meg og barna....pappen er jo på jobb hele dagen likevel....syns dere d er dumt av meg?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 jeg syns ikke det er så dumt med full bhg plass, har nok å henge fingrene i likevel. Blir mer kvalitetstid når dere alle er hjemme på ettermiddagen.
Rebekka og tre vidundere Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Det kommer jo an på hvilken halv plass-løsning du har. Da jeg fikk nr 2 hadde jeg nr1 på halv plass. Det var da fra kl 9.30- 1500 hver dag. For meg var det ikke poeng å ha hel plass, ettersom jeg aldri kom meg avgårde til bhg før 9.30! Dersom det er snakk om annenhver dag el. ville jeg heller valgt helt plass. Eller dersom det er aktuelt at pappaen tar toåringen i bhg tidlig om morgenen når du og knøttet forhåpentlig sover. Da er det jo greit med full plass.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 han er annenhver dag i barnehagen, og vil gjerne dit de dagene han har fri også:-) pappaen begynner tidlig på jobb så han kan ta han i bhg på morgenen og hente han på em. Tror også tiden vi har ilag hele fam på em blir bedre da:-)
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 Jeg ville definitivt hatt han full tid i barnehagen....Skjønner jo at det blir dyrere, men det dreier seg vel om ca 1.000 kroner i så fall. Maksprisen er jo på litt over 2.000 kroner. Hvis min mann hadde sagt det samme, så ville jeg nok ha argumentert en del, det er jo ikke han som skal være hjemme med begge to i begynnelsen.( antar jeg i alle fall) Sikkert bra for storebror å få litt andre å være sammen med også.
Gjest Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 jeg jobber i bhg og ville ha valgt full plass, da har dere muligheten til å ha han noen dager hjemme av og til hvis dere vil, og det kan jo hende at behovet for full plass plutselig dukker opp og da har ikke bhg mulighet til det. Da ville det nok ha blitt litt surt å tenke på at hvorfor sa vi nei til full plass da vi fikk tilbud? Vi har opplevd noen tilfeller der de har blitt tilbudt 100% plass men takket nei,og kommet i etterkant og ville ha likevel men da var det for sent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå