Gå til innhold

Hvordan gjør dere det med prevensjon?


Renate77 ♥med gutt og jente♥

Anbefalte innlegg

Jeg skal få satt inn spiral, men det er ikke før om 6 uker. Har ikke fått resept på p-piller og mannen nekter å bruke kondom..

Hva gjør man da?

Stoler på at jeg ikke blir gravid siden jeg ammer? Sjansen er jo liten for å bli gravid når man ammer, men den er jo til stede..

Vi skal IKKE ha flere barn!

 

Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lar være foreløpig...

 

Akkurat nå er det bare kondom vi kan bruke fordi jeg venter på sæddrepende krem som kan brukes med pessaret mitt. Har bestilt fra usa, men det tar visst litt tid i posten...

 

Og så venter vi på sterilisering! Her tas overhodet ingen sjangser på noenting, så vi skal steriliseres begge to. Tre barn er nok! Dessverre er det litt ventetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også på å sterilisere meg, men så hørte jeg at man da kommer i en tidlig overgangsalder...???

Høres merkelig ut, men jeg gidder ikke ta sjangsen...

Var så fristende å ikke ha mensen mer, men det har man jo ikke med hormonspiral heller :o))

 

Gleder meg til den er på plass!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi kjøpt kondomer, men de har ikke blitt brukt enda :-) Etter 3 uken med influensa må jeg innrømme at full fres på soverommet ikke frister :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke ferdig m renselsen enda, så har ikke hatt behov for prevansjon foeløbig.. men blir vel kondom først, må finne ut av hvilken type prev jeg vil ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med tidlig overgangsalder er noe jeg har lest andre her inne har vært redd for også og da må jeg si at jeg blir forundret. Man tar jo ikke ut eggstokkene (som produserer hormoner) ved en sterilisering, man kutter bare over egglederne slik at egg og sædceller ikke kan møtes. Så alt fungerer som vanlig etterpå med tanke på mensen og menssmerter - og overgangsalderen når den tid er der.

Jeg skjønner ikke at folk som ikke vil ha flere barn orker å plage seg selv med (hormon-) prevensjon i årevis! Gleder meg hemningsløst til inngrepet er unnagjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sluttet å blø 5 uk etter fødselen og siden da har vi hatt sex noen ganger, brukte da kondom. Sambo hater også det;)

men dag fikk jeg satt inn hormonspiral så håper bare jeg slipper mange dager med blødninger... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å få satt inn hormonspiral....men har ikke fått legetime før 17 des. Gullet mitt er ikke 6 uker enda......og for å være helt ærlig så har jeg ikke begynt å "tune inn" på sex enda. Så stakkars mannen har måttet klart seg selv en stund....hehe. Var ikke så gira i slutten av graviditeten heller. Spørs om jeg husker hvordan man gjør det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi. Samme her. Vi er NETTOPP begynt igjen, for å si det sånn.

Jeg fikk beskjed om at spiralen ikke bør settes inn før 12 uker etter fødsel fordi livmoren er så skjør enda, så jeg har fått time 10. januar. Har funnet noen eggløsningstester etter prøvingen som jeg kan bruke for å finne den usikre perioden. Er jo bare å sløse dem vekk, for jeg har ikke bruk for dem til prøving lengre :oD

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...