Gå til innhold

veldig vanskelig pappa..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva kan jeg gjøre når faren tømmer klesskift skapet i barnehagen når han henter mini, uten og legge tilbake noe neste dag. leverer også ungen i kun strømpebukse og body for å ha flere klær hos seg. mini har også en bamse og et teppe han har brukt for å sove, noe jeg heller ikke får igjen, med det argumentet at han "må sove godt hos meg og". øretermometeret jeg sendte med en helg får jeg heller ikke tilbake, med det tåpelige argumentet at jeg får bidrag(!). til og med de nye vinter støvlene jeg hadde kjøpt beholdt han etter helgen! blir helt gal! han skal prøve å gjøre ting vanskelig for meg pga bitterhet, men det er jo ungen det går ut over!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tropp opp med en skummel utseende kompis og krev tingene tilbake!Ellers sånn egentlig er det faktisk tyveri det han gjør når det er du som har betalt for dette.

Skrevet

Opplevde også det at klær ble borte.

Sendte far først besked om at jeg ikke pakket klær før klærne kom hjem. Når det ikke skjedde, og jeg fikk gutten hjem i for små klær, fikk han beskjed om at han måtte hente han her hjemme. Slik at jeg fikk skiftet til klærne han hadde kommet hjem i.

Hadde ikke sendt med noe utstyr eller andre ting. Og hadde sko blitt borte også, hadde jeg båret han i bilen i bare undertøy.

Gi bare beskjed til han om at han nå burde ha det som trengs hos seg.

Skrevet

Har ingen erfaring med dette og heller ingen gode råd men må bare si jeg blir sjokkerte over at det går ann oppføre seg så lite voksent. Spesielt det å ikke gi igjen teppe og bamsen som er ting barnet trenger for å sove. Blir helt satt ut jeg. Hva med time hos familievernkontoret? Eller er det virkelig slik at en må godta alt??

Skrevet

Jeg hadde fortalt til felles bekjente hvordan han holder på,så han må stå for det han gjør. Altså drite han ut offentlig! Og jeg hadde innkalt til time på familievernkontoret for å få dem til å opplyse om hvordan det skal være med dekning av nødvendig utstyr. Og hvis han ikke bedret seg kjapt,ville jeg rett og slett anmeldt han. Eller kanskje jeg bare hadde startet med det;)

Skrevet

Send han skriftelig advarsel. Muntlig krangling blir det sjeldent noe orden på, så vær den som er voksen.

Start med ett brev der du skriver med Korte setninger at han har eiendeler som ikke er hans, som han har 14 dagers frist på å levere tilbake.. Prøver han å krangle om brevet, snakke til deg om det så ikke svar. Han får ta det skriftelig... Kommer ikke tingene etter 14 dager sender du nytt brev, med en "purring" hvor du viser til tidligere utsendt etterlysning/advarsel og gir han en ny frist på 5 dager, og at om den ikke blir overholdt går du til forliksrådet...

Rett og slett fordi kranling og klær/bamser osv frem og tilbake er en "typisk" krangel for de som er skillt. Vis at du er voksen og tar dette skriftelig, ha ditt på det rene, du har gitt han god tid til å returnere sakene osv osv.. Da har han ikke noe å stille opp med om du faktisk må gå så langt som å ta det i forliksrådet. Noe jeg faktisk hadde gjort tror jeg..

Men det viktige her er ikke å "snakke bak ryggen på han til felles bekjente" osv. Da får du bare dritt tilbake også er dere pån igjen. Få han til å skjønne at dette er alvor, og at du kommer til å følge loven for å få tilbake det han har stjålet.

Skrevet

Og send skrivet posten, ikke gi det til han personlig. Og behold en kopi av det selv som du kan vise frem ved en senere anledning om nødvendig..

Og masse masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...