Gå til innhold

Hva er galt me verden????


Anbefalte innlegg

Skrevet

skal ut å reise i morgen med min lille gutt på 4 mnd. har reist me han me fly før å da har d ikke vært noe problem å ta me vann og nan pulver,så han skulle få mat. ringte sas netopp for sikkerhetsskyld. å d er jeg glad jeg gjorde.. fikk beskjed om at jeg fikk kun ha med 50 ml veske til han.. og gutten min spiser 200 ml pr måltid... hallo!!!!! hva er egentli problemet? jeg reiser med en liten gutt som trenger mat..

 

hvaskal jeg gjøre??

 

ååååå. blir så sint på idiotiske regler.. tenker dem ikke på dem som reisermed babyer som ikke ammer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de har ikke peiling di folka der...... ta med du, så mye du vil.... bare husk ta det ut av baggen når du skal gjennom sikkerthetskotrollen, legg det i en eske for seg selv, så ser de det, det kan være de vil du skal smake på sånn for sikkerhetenskyld, men det er ikke ofte de gjør det, jeg har reist mange ganger, å de sier aldri noe, selvfølgelig skal barne ditt få mat...

 

sier de noe så be dem ringe meg, så skal jeg fortelle dem hvor landet ligger..... haaha

Skrevet

HÆ, har de begynt med det nå??.... Sist jeg tok SAS-fly var for 5 uker siden og da hadde jeg med 180 ml vann. Skal ut å fly igjen om 5 dager og det blir et rabalder uten like hvis lillegutt blir sulten og ikke får nok mat, stakkars medpassasjerer (og meg..)... Personen du har snakket med må ta feil, prøv å ringe på nytt og hør hva en annen person sier. Hvis ikke har det blitt helt sykt, skal man straffes fordi man ikke kan amme av flyselskapene også nå liksom?... Da får de selge mme på flyene da... Sa de noe om at dette var en ny regel som hadde kommet nå den siste måneden eller noe?...

Skrevet

Hei!

 

Som vanlig har ikke SAS peiling....!

Dette står på Avinors nettsider:

 

Unntak for medisiner

I tillegg til posen med toalettartikler kan du ta med medisiner og flytende kost som er nødvendig av helsemessige årsaker, og som du kan sannsynliggjøre er nødvendig for reisen. Dette inkluderer babymat og morsmelkerstatning. Det er ikke krav om resept eller kopi av legeerklæring, men du må være forberedt på å godtgjøre at innholdet i beholderne er innenfor reglene, for eksempel ved å smake på innholdet eller ta litt på huden. Medisiner i tablettform omfattes ikke av regelverket.

 

 

Så slapp av og ta med all mat gutten din trenger!!!

 

Skrevet

hehe.. ja jeg skal si dem skal ringe deg.. hehe

 

er jo helt sykt opplegg hvis d skal være sånn..

Skrevet

nei dem sa ingen ting om at d var en ny regel.

men hun jeg snakka med sa hun reiste med en baby på 6 mnd,hun fikk ikke ta me vann til babyen,hunmåtte kjøpe vann på narvesen å varme i en kopp på flyet..

 

d virker jo litt som om d kommer ann på hvemman treffer på på tlf og i sikkerhets kontrollen..

Skrevet

Det er som CAT77 sier, unntak for barnemat, selvfølgelig! Og heldigvis;)

Skrevet

kanskje dem på service kontoret trenger å få litt opplæring i hva somer lov å ikke lov.. blir bare sjokert i grunn.. det er jo ikke annet enn å le av dem syke reglene i grunn.. uff a meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...