Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt med faste rutiner nå for lille bebben vår på 5 mnd. Vi begynner med kveldstellet 18.30-18.45 og bader henne i tummytuben. Hun elsker å bade og koser seg masse :)) men syns dere det er for mye med bading hver kveld? Vi bruker ikke såpe, kun olje, og hun bader ikke mer enn ti min.

Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gir grøt klokka sju, så kveldsstell- altså, bader henne hver tredje kveld, om vi ikke bader, så bare vasker vi henne, skifter bleie, tar på pysjen og så er det pupp og god natt. Har gjort det sann siden hun var seks uker.

Ser ikke noen grunn til å skulle bade oftere en det- men jeg synd det er vanskelig å bade henne da. Hun er så sterk og skal hele tiden kaste seg rundt- vanskelig å holde med en hånd og vaske med den andre- var enklere når hun var mindre, og så satser jeg på at det blir enklere når hun kan sitte selv i baljen.

Skrevet

Nei, det er det. Hun trenger jo ikke akkurat å bade hver kveld, det er jo mest for kosens skyld. En god måte for henne å avslutte dagen på. Hører endel sier at man ødelegger huden dems om de bader for ofte, spesielt når de er nyfødte, så er litt engstelig for det jeg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...