Gå til innhold

Størrelse på baby arvelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer litt på om dette med størrelse ved fødsel går igjen eller om det ikke har noe med familie å gjøre?

I min familie(storebror, pappa og jeg) har babyene vært store(55cm+).

Noen som har erfaringer?

Hvor stor var du som nyfødt i forhold til din baby?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lurer jeg også!

Skrevet

jeg var 4260 og 54 cm, bror1 4260 55 cm, bror2 4380 54 cm og bror3 4630 57cm;) store unger min mor har fått, men så fikk jeg for 4,5 uker siden littlå va 3166 og 51 cm. . tror hun arvet faren sin side ja;) ikke alltid det stemmer, men husk at det er ikke vondere å fø eller noe sier de, er hodet omkretsen det kommer anpå;)

Skrevet

Både jeg og mannen var store babyer på den tiden, veide over 4 kg. Mens våre barn har ligget rundt 3500, vært helt gjennomsnittlige.

Skrevet

Både jeg og mannen var ganske små da vi ble født. ca. 3100 gr og 48 cm. Jeg ble født to uker før termin og han to uker etter termin.

Snuppa vår kom 10 dager før termin og var 3720 gr. og 51 cm.

Så hun var stor i forhold til hva vi var da vi ble født.

Skrevet

Jeg har fått høre at det er veldig arvelig. Jeg var stor når jeg ble født og har selv fått 2 store barn. 4720g og 5100g. Jeg fikk beskjed på føden etter å ha fått minstemann at jeg kom alltid til å få store barn, det lå i genene mine sa de... Så regner med at den jeg har i magen nå også blir stor. Ikke akkurat så kjekt å tenke på...

Skrevet

Både jeg og mannen min var store over 4 kg og 55 cm lange, men begge barna var 3,3 kg og 51 cm lange. Så her er det ingen sammenheng!

Skrevet

Jeg var like under 3 kilo, men sønnen vår var 3670. Mannen min var rundt 4,5 da han ble født.

Kan jo nevne at sønnen vår kom 9 dager før termin

Skrevet

Antar at det kan være en sammenheng, for jordmor spurte meg om det var født store barn i familien. Hun holdt på å dåne da jeg sa at jeg veide 5 kg. Men jeg var ikke det første barnet til moren min og søsknene mine født før meg var under 4 kg, så da ble hun litt lettet på mine vegne.

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Har inntrykk av at det er arvelig, ja. Jordmor ble litt ekstra oppmerksom da jeg fortalte at mannen min var 5 kg da han ble født. Men som hun sa "nå kan det jo like gjerne hende at han arver din gener, da". Håper på det.... Selv var jeg ca 3,5 kg.

Skrevet

jeg var liten---2500 og 45 cm men kom jo 3 uker før tiden.

Han var 4860 og 2 cm 2 uker før tiden

Har litt angst ja...håper ikke jeg ¨å føde en på 5-6 kg hehe

jeg har lite hode mens han har stort

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...