Gå til innhold

Hjelp. trenger råd ang amming og denne melken;(

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ammet hele veien og melk har det vært;) hun drkker fint om dagen har da mye melk, noe som er normalt, men når kvelden kommer er hun mye mer urolig og trnger mer, har da ikke nok. jeg vet at om kvelden så produseres mindre melk, men hvordan få opp melken, hun hun sover om dagen så pumper jeg meg for å samle opp. . men de kveldene altså. må hele tiden finne en pose i frysen å varme til henne for hun er ikke fornøyd med det jeg har. .

noen andre?? eller som har erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at hvis du lar være å samle opp melk på dagtid, og bare lar henne jobbe og suge ekstra mye på kvelden, så vil det gå seg til etterhvert. Hvis du får spreng når hun sover, kan du prøve å bare tømme bittelitt, eller vekke henne så hun suger.

Må nok regne med et par kvelder med en del "puppmas" da.

Skrevet

jeg liker den pumpingen om dagen littlå sover 4 timer i strekk, pumper meg når hun har sovet 2 timer for da fylles brystet opp igjen til hun våkner, hun ligger til brystet hele tiden om kvelden som regel, men hun brøler når hun mistrt det, bruker det da som tytt, det vil jeg ikke. ungen er jo svolten, så i tilleg til det hun ammer så får hun en flaske for da fylles hun opp. gikk greit i beg men jo større hun blir jo mer vil hun ha. .

Skrevet

Hei. Jeg har et todelt svar:

1. Hyppig amming på kveldstid er helt normalt. Babyen hamstrer mat for natten. En har mindre melk, men melken er fetere. Mitt beste råd er egentlig å sette seg ned foran tv'n med barnet "på puppen", og erkjenne at dette er et kort tidsrom i et langt liv - og det kommer ikke tilbake. Kos deg, og la andre gjøremål ligge! For de fleste er denne fasen over i løpet av noen uker eller få måneder.

2. Likevel. De fleste har mer melk om morgen/formiddag enn barnet drikker. Jeg hadde svært god erfaring med å pumpe ut denne melken, ble fort en stor dl, og tilbød denne etter den siste ammingen før vi voksne la oss. Da startet natten med 4-5-6 timer sammenhengende søvn. Antageligvis hadde han sovet helt til morgenen, hadde det ikke vært for at han for vektøkningens skyld (og jeg for melkeproduksjonens skyld) tok ham opp til et nattmåltid i 4-5-tiden. De lange nettene har han fortsatt med, og vi mistenker at den ekstra "kveldsflasken" var en god start i så måte.

Du finner forrsten ofte mange gode tips og svar vedr. amming på ammedebatten på dinbaby.com (slik var det i alle fall før).

Skrevet

Og veldig viktig: Ikke fall for fristelsen med å gi tillegg, det blir en ond sirkel. Puppene trenger at hun suger for at produksjonen skal gå opp! GIr du ME, vil produksjonen nesten automatisk gå ned - særlig siden det da som regel tar ekstra lang tid før hun ber om mat igjen. Jeg kjenner flere som har endt opp med at melken gradvis ble borte etter at de begynte med "kveldsflaske" med tillegg.

Jeg tror heller ikke ammingen er hennes måte å bruke smokk på, men koser seg, det gjør hun nok - samtidig som puppene dine får beskjed om at det er behov for mer melk. :-)

Skrevet

takk for masse svar;) er enig i det dere skriver, men må bare legge til at hun ammer om kvelden nå foreksempel så griner å sotrer hun mens hun ligger for hun sikkert ikke får nok, jeg vet at det er denne melken som er fetest og hun får ligge til brystet, men jeg synes at det hjelper henne med denne flasken selv om det er stress å tinet å koke opp flaker, liker amming ser du;)

jeg kommer ikke til å gi erstatning, nettene er ingen problem for hun har lagt seg kl.24 siden fødsel og våknet alt fra 07-.8.30 nå legger vi henne kl.22.00 og hun sover til ca 07.00- 08.00.

det jeg kan tilføye det med at hun bruker meg som smokk er at når hun har sotret lenge nok så suger hun seg bare til knoppen og blir værende der uten å suge ut melk, det ender jo med sårhet;( men men får bare legge henne til hele tiden så ser jeg;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...