Gå til innhold

Halsbetennelse? Hva hjelper??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så vondt i halsen..hatt det siden fredag/lørdag, og bare blitt verre.

var skikkelig ille på mandag, og da var jeg hos lege. Han så at jeg var sår/rød, men det slo ikke ut på noen tester. Så han regnet med det var virus.. ergo, ingen medisin.

Skulle ta kontakt etter en 2-3 dager hvis det ikke ble bedre.

 

Det var litt bedre i dag, men nå er det driiiit vondt igjen.. FAEN Å!

Klarer nesten ikke å svelge.. *snufse*

Skal til legen på fredag uansett, så kan like gjerne vente til da..ingen vits i å ringe i morra liksom.. hehe..

 

 

Men noen råd til meg mens jeg venter? Har vært flink jente å holde meg varm, pluss at jeg har vært hjemme fra skolen denne uka. Må i morra, for da får vi utlevert tentamensoppgaven...

 

Tips tips tips?

 

*syns skrekkelig synd på meg selv*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta smertestillende, det pleier å ta bort det verste av vondtet. Hvis du er hoven kan du godt ta ibux, det hjelper mot hevelsen også. Å drikke kalde drikker er også lurt. Hvis det er virus er det jo bare å holde ut.

Skrevet

Varm drikke. Eller kald drikke kan lindre litt. Kuramed halstabletter hjelper på noen. Varm melk med honning kan lindre litt.

Jeg synes det er godt å spise noe sprøtt. Potetgutt eller knekkebrød og slik, sa får jeg stillet kløen i halsen litt, men om det er lurt vet jeg ikke;o) Blir kanskje litt mer sårt etterpå? Har egentlig ikke tenkt over det.

Passe på å være varm, spes på bena.

Nå har det gått en type halssyke her i alle fall, med halsvondt som hasbetennelse, men ikke feber. Edste datteren min holdt på i 4 uker. Jeg har slik av og på halsvondt, kommer og går. Men det er ikke halsbetennelse, bare sårt og vondt å svelge. Hoven under haken mot halsen. Kanskje det bare er virus?

Halbetennelse pleier å gi feber, men ikke alltid det heller.

Skrevet

Ikke vits med antibiotika når det er virus...

 

 

 

Prøvde å spise is da..hehe...det hjalp IKKE! hihi..

Får lete etter noe smertestillende, men lurer på om jeg er tom..

 

 

takk for svar iallefall..

Skrevet

høres ut som meg....var også hos legen mandag..har så vondt:(

Skrevet

om det er halsbetennelse kan jeg jo ikke si...men det var det beste jeg og legen kom på å kalle det:P hehe..

 

 

Takk for råd..

Nå skal jeg ta et glass kaldt vann og en kopp te, og sette meg ned og kose meg :)

Skrevet

Huff..dakar dere som også sliter med halsen (eller andre ting)

 

 

 

Skrevet

har halsbetennelse eg, no. å tar meg to shot jegermeister på kvelden før eg legg meg, å drikk hostesaft, solvipect. den hjelpe veldig. elelrs drik keg masse solbærtoddy med honning, og kaldt vann.. min kjære bruker konjakk, men eg like ikke konjakk...

 

har heller ikke noe medisin.

Skrevet

har bare sprit, rusbrus og vin..tror ikek det gjør samme nytten :P hehe... Kanskje hvis jeg blander? *ler*

 

 

God bedring til dere jenter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...