S.J.E.F.E.N Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Er ganske sikker på at storesøster har fått vannkopper idag,noen som vet hvor lenge jeg må holde henne hjemme fra bhg, og når får lillebror vannkopper får han det når hun er ferdig?
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Du må holde ho heime til vannkoppene har tørka ut. Det varierar litt kor lang tid det tar, her var det ca ei uke. MEN da fikk han feber så du må passe på ettersjukdommar. Det er 14-21 dagars inkubasjonstid på vannkopper.
Gjest Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 du må vente til de har tørket ut. anbefaler å gå til innkjøp av "hvitvask" på apoteket i tilfelle hun begynner å klø ) kan ta en god stund før lillebror blir smittet..
S.J.E.F.E.N Skrevet 21. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. november 2007 det er så typisk når jeg har satt meg opp på sinnsykt mye vakter fra neste uke og fram til jul, men sånt passer vel egentlig aldri... er de "sjuke" når de har vannkopper eller er det bare de at de får mye kopper som klør veldig?
futte (tm) Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 De kan være litt slappe de første par dagene, men ellers skal de være friske og raske. Noen klør endel, men det er ikke sikkert det trenger være så ille heller. Husker da jeg hadde vannkopper da jeg var 7. Synes det var helt topp. Fikk være hjemme fra skola og fikk gaver og god mat og følte meg helt fin
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 Min var ikkje sjuk når han hadde det men så var han bare litt over eit år når han hadde det. Han var sjuk når vannkoppene var på retur, låg på 40 i feber ei uke, målte han til 40,6. Var til legen men det var ikkje noko så det var bare å vente å sjå. Sida vannkopper er eit virus så er det ikkje medisiner mot det og da jobber kroppen hardt med det og da er det lett å få andre ting så pass på det. Trenger ikkje å vera hyper aktiv med ho så lenge ho har vannkopper for kroppen trenger kvile for å klare å håndtere viruset. Sier ikkje sengeleie men trenger ikkje å slite ho heilt ut kvør dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå