yooo Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Jeg er nå akkurat 9 uker på vei og har vært sykmld i 1,5 uke allerede. Var veeeeldig kvalm og utslitt. Nå er jeg ikke så veldig kvalm lenger. Jeg spyr innimellom, men kvalmen er ikke så "tung" lenger. Men jeg er jo så vannvittig sliten. Selv om jeg bare ligger på sofaen hele dagen. Har ikke ork til noe. Er det normalt?
Mamma til snart 4 Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 selv synes jeg at det ikke er normalt, selv var jeg topp hele svangerskapet, uten om at jeg sov masse i starten, var kvalm men ikke noe mer. . synes litt synd i dere som får en dårlig start eller ett dårligt svangerskap, skal jo koses oss i denne tiden;)
polarn & pyrene Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Med første mann var jeg helt tipp topp stand og ikke trøtt i det hele tatt. Men denne gangen var jeg slik, kvalm og trøtt, ville brae sove 24 timer i døgnet. Orket ikke noen ting, men det ga seg i uke 13, da begynte jeg å få tilbake formen min og nåi uke 15+1 er jeg i fin form i gjen.
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Jeg var helt kjørt de første ukene. Da jeg kom til ca uke 13-14 fikk jeg tilbake energien igjen og alt er som før Hold ut, det ordner seg skal du se
Idun<3tosmå<3 Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 jeg er +2 og i dag har jeg vært så slapp at jeg har ikke enset stort annet en puta på sofaen... Lite mat som fortæres om dagen og... Litt bedre nå på kvelden, men ikke mye form å skryte av akkurat... Gleder meg sånn til energien og formen kommer tilbake!!!
yooo Skrevet 21. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. november 2007 Takk for svar. Er godt å høre at andre har opplevd det også. Har liksom bare sett for meg kvalmen, men ikke denne totale mangelen på energi... Er jeg heldig så er jeg i form til julaften da *smile*
AnnK89 2 + 1 i magen Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 Huff, jeg vet akuratt hvordan du har det nå... Jeg fikk kvalme og oppkast i uke 6... Og etter hvert ble jeg helt utslitt og var helt tom for energi, klarte ingenting lengre og gikk ned 10 kilo på kort tid... Ble totalt utslitt av all oppkastingen og viste ikke hvor jeg skulle gjør av meg tilslutt.... Men nå venter jeg jo tvillinger...men jeg har hørt om de som har det likt som "bare" venter 1 Lykke til videre..Håper kvalmen og oppkasten gir seg og du får energi igjen
Vibe80 Skrevet 21. november 2007 #8 Skrevet 21. november 2007 Jeg var totalt utslitt de første mnd, slet t.o.m. med å sitte oppreist i bil bare for å komme med ett eksempel. Kvalmen min forsvant nesten på dagen i uke 12, men jeg har vært plaget av mer eller mindre kronisk slapphet og trøtthet gjennom hele svangerskapet. Ikke for å skremme, men vær forberedt på at den fantastiske energien som i følge litteraturen skal komme i 2.trimester ikke kommer til alle..
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 21. november 2007 #9 Skrevet 21. november 2007 Heeeeelt normalt! Jeg var totalt ødelagt de første månedene, bare sov og var kvalm....usj, savner ikke den kvalmen altså! Men det beste du kan gjøre for deg og hybelboeren din akkurat nå, er å ta det helt med ro. Verden går sin gang, den, så bare sov med god samvittighet! Lykke til videre=)
Supertea Skrevet 21. november 2007 #10 Skrevet 21. november 2007 Jeg hadde det også sånn de første månedene. Orket såvidt å gå i dusjen, hadde null energi og var kvalm/spøy masse. Grusomt synes jeg! Og veldig uvant å ha så utrolig lite energi, når man er vant til å ha masse! Jeg tror ikke folk helt forstår det om de ikke har vært gjennom det selv. Det begynte å gå over da jeg nærmet meg uke 16, og nå er jeg nesten helt fin (19+1). Søsteren min og mamma hadde det på samme måte i begynnelsen, ca fra de oppdaget graviditeten og frem til rundt uke 16, og så var de i fin form nesten frem til fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå