Gå til innhold

kan noen lese dette???

Anbefalte innlegg

Skrevet

min samboer er student, og har ikke arbeidet det siste året. da jeg søkte om foreldrepenger ved fødsel, sa min arb giver at jeg ikke fikk hans 6 uker av stønadsperoioden,siden vi bor sammen. og at jeg bare da ville fått 38 uker.. ble usikker, men dette fant jeg på nav sine sider:

Når bare mor har rett til foreldrepenger:

Når foreldrene bor sammen, men bare mor har arbeidet 6 av de siste 10 månedene før fødsel er stønadsperioden 44 uker med 100 % dekningsgrad og 54 uker med 80 % dekningsgrad. Mor får hele perioden alene. Far har ikke rett til foreldrepenger (inkludert fedrekvote) fordi han ikke har arbeidet 6 av de siste 10månedene før fødsel.

dette vil jo da si at jeg får hans uker?? iallefall at jeg får 44 uker, og ikke 38?? er førstegangs, blir litt mye for meg dette:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke at jeg er noen ekspert på dette, men slik du skriver det så vil jeg tro du får dine uker (enten 44 uker med 100% eller 54 uker med 80 %- som du velger selv.) Og at far ikke får noen av sine uker. Men det er bare slik jeg tolker det.

Lykke til :)

Skrevet

Tror nok arb.giveren din tar feil, mener at du får hele perioden, men må vel søke om det når du søker på foreldrepengene... for d blir vel ikke automatisk..

snakk m nav, dere må nok legge fram dokumentasjon på at samboeren din ikke har jobbet..

men dette r forrvirrende for de som r 2 og 3 gangs også :-) jeg styret veldig før jeg fikk alt avklart og på plass.. dette er min 3 :-)

Skrevet

Du får hans uker også.. Jeg er i samme situasjon selv - far har ikke opptjent rett til foreldrepenger. Og da tilfaller hele stønadsperioden mor.

Skrevet

Jeg fikk for 6 år siden min manns uker da han var student 100% og jeg i jobb!!! Dette måtte dokumenteres men ellers ikke noe problem. Vi synes det var en flott ordning for da kunne jo pappaen være masse sammen med oss når det ikke var forelesninger og sånt!!! Tror vi skrev noe om dette i søknaden også at far ville få tilbringe mye tid med barnet selv om mor fikk hele perioden. Vet ikke om det har noe å si at vi var gift???? Skulle ikke tro det.

Skrevet

Når Far ikke får sine 6 uker som han har krav på i noen tilfeller , får mor disse. MEN du merker absolutt ikke noe til dem. Min man er på Rehabelitering , jeg får hans 6 uker. Men jeg merker ikke noe til dem.

Værken økonomisk eller i uker.

Skrevet

hva mener du med at man ikke merker noe til dem? at det går så fort mener du? man får vel de ukene betalt som de andre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...