Bellen^2 Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Kunne trengt et par nå ja:( Denne barnehageinnkjøringen er det tøffeste jeg har vært med på Og det hjelper heller ikke at lillegutt sliter med hoste, har et par tenner på vei, og fått den forsinkede separasjonsangsten de får når de er 8-9 mnd. I dag ringte hun og ba meg om å komme å hente tidligere for da bare gråt han. Det går greit så lenge han er alene der, men når de andre barna kommer blir det vanskeligere for han. Han sitter og leker, men plutselig så kommer han vel på at jeg ikke er der og da er det full baluba. I morgen skal jeg være der sammen med han igjen. Vi får begynne fra start igjen og bygge opp tryggheten hans. Jeg er utrolig glad for at vi har litt tid på å få dette til å fungere, skulle jeg tilbake på jobb neste uke vet jeg ærlig talt ikke hva jeg skulle gjort. Planen var jo at jeg skulle studere mens han var i barnehagen, men jeg får jo uansett ikke gjort noe nå og bare går og bekymrer meg for hvordan det går med han. Jeg fikk aldri denne "baby blues"en rett etter fødselen, men føler nå at den ligger og lurer i bakgrunnen:(
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Uff stakkars deg! Høres ut som at du har tøffe dager! Kjempestor trøsteklem til deg!!! Synes du er skikkelig flink jeg!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Jeg skjønner godt at du blir litt deppa over dette, det må ta på å alltid lure på hvordan han har det, og så få beskjed om at han bare gråter så du må hente han. Som du sier er det jo godt dere har tid, fordi det kommer til å gå bra, det tar bare litt mer tid enn forventet. Men han er jo også litt yngre enn han skulle vært ved oppstart. Han trenger kanskje bare litt mer tid på å bli varm i trøya. Det er jo godt dere skal starte om igjen, det går mest sannsynlig bedre denne gangen, nå vet han jo litt mer av hva som skal skje. Han er jo så vant til mamma og at du alltid er der, så jeg forstår godt at han plutselig kommer på at han savner deg. Du er jo det tryggeste i verden, og kommer til å være det en god stund fremover. Men du vet at det kommer til å gå bra, plutselig en dag så gråter han ikke en eneste gang, og de ansatte forteller sikkert at han har vært oppslukt i leken hele dagen. Så kommer det en annen dag hvor han ikke vil bli med hjem engang, og da får du også litt vondt i hjertet, men av helt andre grunner :-) Det er ikke lett å gi fra seg barna sine, jeg synes du er tøff og flink som takler dette så bra som du gjør. Du er også første mamma ut - som du jo er med det meste i gruppa vår - og det er dessverre ingen av oss som kan gi råd fra egne erfaringer. Men ikke gi opp! En vakker dag om ikke så lenge så ser du tilbake på det og husker ikke helt når det gikk seg til, men du er så glad for at det gjorde det. Stor klem til deg som er så tøff og flink mamma! :-)
Millapril Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Huff, føler med deg nå. Dette er tungt og vanskelig, og man får liksom ikke gjort så mye annet enn å vise barna all den trygghet man kan. Men det er tungt for et mammahjerte å vite at de små ikke har det bra. Du skal være glad for at du har godt tid på deg på denne innkjøringen, slik at dere begge blir vandt til den nye hverdagen. Det er jo en stor omstilling fra å gå hjemme og kose seg sammen. Jeg sender over stor trøsteklem og krysser fingre for at det bedrer seg med en ny start. Synes du er kjempeflink og ikke minst tøff som holder ut! Dere får bare ta tiden til hjelp, så skal du se at Sebastian blir barnehage-kongen etterhvert!
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 Hei. Ja vi sender virkelig noen store gode bamseklemmer fra her på Nesbru. Lykke til og vi krysser fingre og tær for at det bare går noen dager til så ordner det seg nok. Men kan tenke meg at det skjærer i hjertet og er super tøft for deg ja.
Tussi og Maja Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 Huff da. Dette høres skillelig slitsomt ut! Man tenker jo at innkjøringen skal være tøff, men man forestiller seg vel ikke at det skal være sånn. Men det virker jo som om alt har kommet på en gang nå da, men separasjonsangst, tenner osv.. Men Sebastian er jo egentlig en liten tøffing, så du skal se det går seg til snart. Bare hold ut, Bellen! Stor klem fra oss..
Två små trollungar Skrevet 22. november 2007 #7 Skrevet 22. november 2007 Huff så kjiiipt! Og stakkars dere allesammen! Det er jo typisk at absolutt alt kommer samtidig også, separasjonsangst, tenner og forkjølelse, det blir jo ikke noe bedre av det... Det er virkelig godt at dere har god tid og at du ikke absolutt må ut i jobb nå på en gang! Når tennene kommer og han blir helt frisk kan vi jo håpe at det å separere fra mammaen sin også blir litt lettere... En stoooor trøsteklem til deg fra meg, og en fra Amanda til Sebastian!
Bellen^2 Skrevet 22. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 22. november 2007 Tusen takk for klemmer og trøstende ord jenter! Det gjorde virkelig godt akkurat nå Jeg var med i dag og vi hadde en kjempefin dag. Det var bare tre barn der i dag, han ene visst nok fått skalagensfeber så jeg tror jeg skal lese meg litt opp på symptomene der, så det var stille og rolig. Sebastian klarte seg veldig fint og jeg storkoste meg sammen med de andre barna. Han måtte sjekke på meg et par ganger, og slo seg vrang da de skulle spise, men det var fordi han var trett. Det er jo bare en assistent som er der sammen med de på dagtid, så senere i dag ringte hun som driver fam.barnehagene og som er ped.leder og sa at det kanskje ikke var så lurt allikevel at jeg var der. Sebastian må lære å være der alene og han blir bare forvirret når jeg plutselig er der med han. I stedet for så skal vi ha korte dager, og når han gråter og ikke det hjelper at de trøster så ringer de bare på meg. I begynnelsen kan det være nok at han er der alene i kanskje bare 45min eller en time, men etterhvert så kan han være der lenger og lenger om gangen og ikke savne mammaen sin så mye. Det henger jo på greip, og vi trår til med friskt mot i morgen. Jeg merker at jeg uansett hadde veldig godt av dagen i dag, for nå fikk jeg sett at han faktisk koste seg der og ikke alt var bare gråt.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 22. november 2007 #9 Skrevet 22. november 2007 så godt å høre at du har hatt en fin dag sammen med Sebastian i barnehagen! Det tror jeg dere begge trengte for å gå på med friskt mot igjen :-) Har tenkt på hvordan det gikk med dere. Høres ut som en lur plan at han er der litt alene og så utvide tiden etterhvert. Snart så er det nok heller du som blir Sebastiandalt og savner at han var mammadalt ;-) Og godt å vite at de ringer om han blir for utilpass, da vet man jo at så lenge telefonen er stille så koser han seg :-) Klem
heiamagen Skrevet 23. november 2007 #10 Skrevet 23. november 2007 hjalp det med alle trøsteklemmene? Håper det, hvis ikke kan du godt få flere... Jeg tror jammen vi mammaer gruer oss like mye til barnehagen som vi gruet-gledet oss til fødslene jeg. Den gang var det fødestøv... Lykke til videre!
smurfen :o) Skrevet 23. november 2007 #11 Skrevet 23. november 2007 litt fvforsinket trøsteklem fra meg. Skjønner at dette må være veldig tøfft. Gruer meg til den dagen kommer selv. Godt å høre at du hadde en fin opplevese i barnehagen, det hjelper godt videre. De sier jo at etterhvert vil barna nesten ikke hjem for de koser seg slik med alle de andre barna. Lykke til videre! Stoooooor klem fra oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå