Gå til innhold

Legging av 5 1/2 mnd gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som har noen tips om hvordan man kan få en 5 1/2 mnd gammel gutt til å sovne av seg selv uten å sovne ved puppen. Har forsøkt i 1 1/2 time nå, men han bare gråter. Vi går inn til han hvert 5. minutt, og han roer seg kun hvis han blir tatt opp av seng.Han har spist bra, så han er ikke sulten. Utrolig slitsomme kvelder. Føler at hele kvelden går med på legging..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har sikkert prøvd, men har han rapa skikkelig og slikt da?

Surver han eller hylskriker han liksom?

Skrevet

Joda,han har rapa og alt burde være greit. Han tar ikke smokk, og det eneste han vil er å ligge og kose seg ved puppen, Han kan godt ligge der hele kvelden om han hadde fått "lov" til det..Det hadde jo vært mye bedre for han også om han bare kunne finne roen selv. Han er stuptrøtt stakkars, har kun sovet 1 lur på 45 minutter i dag..

Skrevet

Hei hei Trine

Har hatt noen skikkelig h*** netter med skriking uten noen grunn vi forstår.

En natt ble jeg helt fortvila, er jo så trøtt selv, så vi tok vogna opp på soverommet, stappa ungen i voksiposen og rugga vogna mot terskelen, slik at det illuderte rugginga når vi er ute og går. Ungen sovna! Om det er tilfeldig eller ei vites ikke...

Har du sjekka munnen hans? Vi har investert i en liten flaske med smertestillende for gummene, i fall tenna skulle komme. Ser to ris over gommen oppe!)

Etter noen netter med mye våking har vi igjen fått delvis nattero. Virker som de er urolige når de er i gang med neste steg på veien.

Vel vel, bare noen tanker fra oss i Drammen. Lykke til, vennen.

Skrevet

Vi hadde også et slit uten like hver kveld, han var såpass trøtt så han bare grein og surva hvis vi holdt ham oppe så vi vurderte det til at han bør legge seg i ca 20-tida. Men han holdt det som regel gående i 1 1/2 time.

Ser du har prøvd å la ham gråte og gå opp hvert 5.min. Hvor lenge gjør han det før dere tar ham opp igjen? Det funka på oss, 45 min. med gråt 1.kveld, 15.min 2.kveld og nedover og 5.kveld sovna han av seg selv.

Nå etter ca 3 uker med dette sovner han som regel enten av seg selv eller etter 10 min med gråt, noen kvelder kan det gå litt lenger men det er myyyye bedre enn det var.

Man må være konsekvent og ikke ta de opp og la det gå 5 min mellom hver gang man er oppe, ikke så moro å høre på grininga men de må lære seg å sovne selv. Lykke til, skjønner veldig godt hvordan dere har det og hvor slitsomt det er!!

Skrevet

Sånn har det vært her lenge og... Og jeg tror at gutten min er nærmest konstant overtrøtt, på en måte. Sover bare korte dupper på dagen (20 - 40 min), og blir vel egentlig aldri skikkelig uthvilt. Denne uka har jeg 'tvunget' han til å sove minst 1 time 3 ganger på dagtid, ved å gå med vogna (litt pes, men god trim da :-)). Putta han i seng nesten en halv time før vanlig tid, altså før han starta å sutre og gni seg i øya. Og han sovna etter ca 20 minutt i senga, måtte riktignok sitte der, men gjorde ingenting, han roa seg og sovna uten grining, bare holdt meg i hånda :-)

Veit jo ikke om det varer da, men jeg har tro på at god hvile på dagtid gir mindre overtrøtte unger ved leggetid :-) Lykke til, jeg veit hvor slitsomt dette er!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...