Gå til innhold

Uke 20 og diskotek

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 19+5 og lurer på om noen vet om høy musikk er skadelig for barnet? Diskotek f.eks..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hørt at det er det, men eg veit ikkje sikkert.

Skrevet

Hvis du ser på babyverdens terminkalk. ser du når barnet får hørsel. Tror det er rundt uke 22.

Skrevet

Hei. har selv prøvd å gå på diskotek når jeg var i uke 19. Det var ikke noen særlig. Jeg elsker å danse, men det ble vansklig med magen. En annen ting er at det er så mye fulle folk ute som veiver rundt seg med armer og ben, plutselig blir det trangt og da må man presse seg ut av en mengde folk som presser på.

Skrevet

Jeg synes det står forskjellige ting overalt om når barnet begynner å høre... Ifølge babyverden skal min begynne å høre på nyttårsaften (!), andre steder har den hørt flere uker allerede... så jeg vet ikke helt hva man kan stole på.

Skrevet

Høye lyder blir så filtrert vekk gjennom hud og fett og fostervann, at jeg kan ikke tenke meg at det er så mye igjen av lyden når den når inn til fosteret. Det den kan merke er vel muligens heller during og vibrasjoner. Nå har jeg googla litt, og kan ikke finne noe som helst som tilsier at det er skadelig for babyen. Noe annet er jo hvis mor blir stressa av den høye lyden, da de har påvist at stresshormoner går over til babyens blodbane.

Skrevet

Vet du, Du kan gå ut og ha det så gøy du bare vil..Fosteret tar IKKE skade av det...Det ligger trygt inne i magen din..Husk at lyder skal gjennom hud, og fostervann (bl.a.) Og fosteret har vann i hørselgangene. Står det et sted..Husker ikke hvor jeg har lest det...

Men du finne fort ut at det ikke er like artig å dra på diskotek og konserter med mage...var selv ute når jeg var rundt 18 uker og måtte hele tiden passe på å ikke bli dultet borti magen...

Skal snart på julebord så er spent på hvordan det blir...

Du gjør som du vil..

Skrevet

Det sies jo at babyen kan kjenne igjen stemmer den hører ofte gjennom svangerskapet. F.eks min stemme. Og den er jo ikke høy.. Så da tenker jeg at høy musikk ikke er bra. Jeg stoler litt på babyverden, og tenker jeg tester ut en liten bytur til helgen; første gang edru og første gang med en liten mage ;-)

Holde meg unna røykmaskiner og overfylte plasser...

Skrevet

barnet kjenner igjen stemmen din fordi stemmen dni høres innenfra ..

ungen hører lite av høy musikk...

bare gå ut du...

P.s slutt å vær så hysteriske folkens.. dere skremmer opp folk stakkarser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...