Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 skal ta blodprøve imorgen.. er det noen som har noen tips for å roe ned og ikke skremme den lille?
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Gutten vår var 6 mnd da de tok blodprøve av han.. Var dessverre bare å holde ham godt fast.. Ingen festlig opplevelse, men det måtte jo gjøres da..
Duddlidu Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Vet ikke når dere skal ta blodprøve på dagen, men om dere rekker ville jeg kjørt på apoteket og kjøpt embla plaster først. Det er en svært mild lokalbedøvende krem, så ikke stikket gjør vondt. Skal sitte på 20 - 30 min før blodprøven tror jeg.. står på pakka. Kan hende de kan gi dere det på sykehuset/legekontoret der dere skal ta blodprøve om dere spør om det. Det hadde absolutt jeg gjort uten tvil!!
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 ikke bruk Embla er vel mitt beste tips!! Har jobbet som bioingeniør og har tatt mange mange blodprøver av barn i alle aldre. Og Embla gjør det faktisk vanskeligere å ta prøver fordi blodårene har en tendens til å trekke lenger inn i armen. Nå skriver du ikke hvor gammel barnet ditt er men min erfaring er at barn under 2 år fikser dette veldig bra. De skjønner ikke hva som skjer. Så gråter de litt akkurat når stikket kommer og så er det fort glemt. Det er mye verre med barn som er større for de blir redde når de ser hva som skal skje. Det viktigste er at selv om du er redd for det som skal skje så prøv å opptre rolig, for barnet ditt vil merke veldig fort om du er stressa eller redd. Og så må man holde barnet fast litt for å få tatt prøven. Da slipper man at nålen detter ut og man må stikke en gang til. Det går nok veldig bra skal du se!!!
Herkules Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 Skriver under på det GuriMalla skriver. Jeg vet ikke hva slags prøver dere skal ta men sist vi tok prøve av gutten vår så var det et stikk i fingeren. Gutten min var da ca 15 mndr og han så bare fasinert på hele prosesen:) Ikke bekymre deg er mitt beste tips. Tok forøvrig prikktest på gutten min også og da måtte jeg holde armen hans stille ganske lenge uten at det var noe gråt hverken av stikk eller holding
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå