Gå til innhold

Barnevakt


Poosz

Anbefalte innlegg

Nå nærmer det seg jo jul, og mange sammenkomster. Kunne tenkt meg å prøve med barnevakt en kveld sånn at jeg kunne gått ut, men har litt angst siden jeg aldri har vært borte fra henne uten å være tilgjenglig.

Hvem bruker dere som barnevakter? Er de der før barna legger seg sånn at det ikke blir noe problem hvis barnet skulle våkne? eller blir det et problem uansett? Er jo så kjedelig å ta noen øl for så å måtte dra hjem etter 2 timer.....men trenger meg virkelig en tur bort fra heimen:)

håper dere har noen tips.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det stort sett mine foreldre som er barnevakter, De er så iverige :)

Ellers har jeg brukt noen venninner. De kommer alltid en stund før jeg skal gå og er ofte med på kvelds-stellet sånn at de rekker å bli "litt kjent" igjen:)

Synes det fungerer vedlig bra! Nå sover han stort sett fra han legger seg og til alt mellom 00-03 før han våkner første gang.

Viktig å komme seg litt ut, så jeg synes du skal prøve.

Hva med evt å kjøre første kvelden du er borte fra babyen din, dersom du har bil, så går det raskere å komme seg hjem hvis du blir oppringt?

Har mobilen min innen rekkevidde dersom krise:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres lurt ut:) Skal prøve med en kino til helga, sånn i første omgang. så får vi se hvordan det går:) gleder meg som en unge(selvom det er litt skummelt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vanligvis svigermor til barnevakt, og da kommer da leverer vi barna litt før leggetid, slik at de skal få litt tid sammen først. Når minstejenta våkner på natta får hun melk av flaske (ammes vanligvis), og sover så videre.

Vi har nå 3 barn, og vi er aldri blitt ringt til på fest eller slikt, så det går vanligvis veldig bra.

La mannen din prøve å gi flaske med din melk på noen dager før dere skal ut. Det er kanskje best at du ikke er i nærheten da, for da vil hun/han nok heller ha bryst.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...