MiPE Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Min sønn på 6 mnd fikk nettopp Nutramigen (mme). Så syntes jeg han virket varm.. og han hadde 39 i feber og gulpet krafitg, kan vel kanskje si oppkast. Kan man være allergisk mot dette og så fort?
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Jeg kan ikke svare deg på det, men sønnen min på snart 6 mndr fikk også Nutramigen for første gang "rent" idag (igår blandet jeg 50-50 med vanlig nan), og han gulpa mer, nærmest kastet opp og var veldig urolig å legge ikveld... Var jo bl.a. pga gulping og mistanke om melkeallergi han fikk dette anbefalt av legen så det var jo ikke noe særlig at han gulper enda mer av dette... Kan noen hjelpe oss? Er dette vanlig startproblemer og det går over eller han ingen hørt om det? Hmm, nå begynte jeg å lure litt i og med at vi er to som har erfart det samme...
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Har forresten ikke målt feberen på sønnen min for det ramlet meg ikke inn at han kanskje kan ha dette pga Nutramigen... Kanskje han har feber han og?.. Men nå sover han så vil ikke vekke han, men kan jo følge litt med i natt...
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Hei.. Jeg har ikke prøvd Nutramigen, prøvde heller Prosobee istedenfor da den er billigere. Min sønn på 8mnd tålte den helt fint. Prosobee inneholder soya,så dersom barnet er allergisk mot det,skal man bruke Nutramigen. Jeg kunne velge og valgte da å prøve Prosobee først siden jeg ikke tror han reagerer på soya, men viser det seg at han reagerer på soya, noe jeg tviler på,så må jeg nok prøve Nutramigen. Hva om du kjøper Prosobee og prøver den. Er for dem som ikke tåler melk det og.. Kanskje den funker bedre??? Har en kusine som bruker Nutramigen til datteren og hun sliter hver gang hun skal gi henne det, så jeg tipset om Prosobee og den gikk ned uten noe problem. Er vistnok ikke så vond på smak og billigere.,., Ta å ring helsesøster i morgen og hør med henne.. Har hørt at dersom barn reagerer på noe,så kan det komme alt fra 30 min etter inntak til et døgn senere... Uansett, lykke til og håper det ikke skyldtes Nutramigenen...
MiPE Skrevet 21. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. november 2007 Takk for svar. Jeg var hos legen på mandag og sa at jeg trodde sønnen min ikke tålte Nutramigen, og ville bli henvist til barnelege for allergi sjekk + at jeg ville få vite hva jeg kunne gi som alternativ til Nutramigen. Legen min ville ikke at jeg skulle gi soya fordi det førte til at jente babyer kom fortere i puberten og at gutter ble mer "feminine".... Dette var samme lege som sa at det var ikke rart jeg måtte amme ofte siden jeg hadde så små pupper... Tror jeg ringer helsestasjonen i morgen og snakker med en helsesøster. Evnt min egen lege. Får vondt av at jeg prøvde å gi han Nutramigen igjen, iom at mitt innstinkt sa første gang at han ikke tålte det heller... Stakkars liten... Ikke gøy når de sprut gulper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå