Gå til innhold

Liste: Hva er bra for å hjelpe modning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på om dere kan kopiere og føye til noen ting på listen min:-) ev. ta bort om det ikke stemmer det jeg skriver...

Tenkte å forebygge å gå for mye på overtid og vil helst gjøre det jeg kan for å slippe:-)

Hjelpe modning:

Sex med mannen

orgasmer (?)

Bringebærblad te

ev. bringebærblad kapsler

Gå tur (?)

modningsakupunktur

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke sånn at fødselen ofte tar lenger tid hvis man prøver å syndte den frem?

Skrevet

Har ingen planer om å skyndte den frem, bare forebygge å gå på overtid ev. for lettere fødsel:-)

Alle desse rådene er vel ganske uskyldige vel?

Skrevet

Ja, jeg VET ikke om det er sånn. har bare hørt det, og lurer på om det er sant... :-)

Skrevet

ja disse rådene er da ganske uskyldige..

tror du kan ta med fot,legg og lår massage.dette øker blodsirkulasjonen opp til livmoren :)

jeg får maserier etter massage,så det kan hjelpe..

Skrevet

Da legger vi det til listen:-)

Hjelpe modning:

Sex med mannen

orgasmer (?)

Bringebærblad te

ev. bringebærblad kapsler

Gå tur (?)

modningsakupunktur

fot/legg/lår massage

Skrevet

Jenter dette anbefales fra uke 37!ikke før :)

Skrevet

hmmm..kan dette sette i gang fødselen da?? Jeg er i uke 36 og håpet på å gjøre en innsats for å slippe å gå overtid... Kan vel ikke gjøre noe som setter den i gang før kroppen er klar allikevel? (har vært mye snakk om det i det siste, blir litt påvirket, men jeg vil ikke sette i gang fødselen akkurat...)

Skrevet

Føyer på noen ting jeg har lest/hørt...

Hjelpe modning:

Sex med mannen

Orgasmer (?)

Bringebærblad te/ev. bringebærblad kapsler

Gå tur (?)

Modningsakupunktur

Fot/legg/lår massasje

Spise sterkt krydret mat

Spise kanel

Sitte på huk i 5 minutter (eller lengre)

Stimulere brystvortene (ikke så lenge av gangen, man skal visst stoppe når man får kynnere - står noen plass at jordmor bør observere dette)

Gå i trapper

Kjøre i homper ;)

Skrevet

Leste i ukeblad hos legen i dag, at det var forsket på om sex kunne bidra til å sette i gang fødselen og konklusjonen var at det ikke hjalp.

Skrevet

Det var så populært med "modningspizza" sist jeg var gravid, tror det var masse hvitløk i den. Noen som husker den?

Skrevet

Jeg har hørt at man kan starte modning av livmor fra uke 35... Jeg skal starte i uke 35 med akupunktur og fotsoneterapi.. Skal også spise bringebærblad kapsler.. ;o) Vil ikke gå no på overtid!!!

Skrevet

Det står en oppskrift på "fødepizza" inne på bim her, på "kjerringråd"-siden. Halloi osv. som fødte for noen dager siden hadde visst spist denne samme dag som hun fikk rier, så tenkte å prøve den selv hvis det ikke skjer noe i morgen eller overmorgen :-)

Skrevet

fødepizza!? ler. hehe!!

Vel, disse modningsrådene er jo kun for å "forebygge" å gå på overtid og skal gi en lettere fødsel, så det jo ikke noe poeng i å ta de lang tid i forveien.

akupunktur skal visstnok være veldig bra!

Skrevet

Sterk mat

Kanel

Til opplysning , så er det ikke selve sex`en som gjør susen for evt modning, men Sæden! Det er et stoff i sæd`n som smører livmoren på et eller annet vis. Så ikke la dere lure av selve sexakten ;-)

Orgasme kan jo selvsagt være bra da... Sæd & orgasme :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...