Gå til innhold

Ang. hodepine...noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev et innlegg her tidligere ang. hodepine eller svangerskapsmigrene og fikk mnge svar :-), men nå lurer jeg på om det er noen som har noen tips om hvordan man kan bli kvitt det? Akupunktur eller lignende kanskje?

Spurte legen min, men da fikk jeg til svar : "Du vet at du er gravid eller...?" som i bunn og grunn betyr at han mener man må tåle alt dersom man velger å ha barn i magen...nedlatende dust...arrg!

Kunne få en sånn migrenespray sa han, men jeg vil helst ikke ta noen medisiner hvis jeg kan unngå det, men nå tror jeg snart jeg blir gal! Konstant vondt i hodet -ALT er vondt. Lyder og lys er tortur til tider og man skal jo liksom fungere selvom man er gravid da!

Noen som har noen erfaringer med dette? Setter umåtelig pris på alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er foresten i uke 14, så jeg skal jo liksom være over den verste tiden ville jeg tro...

Skrevet

Ingen om har noe å komme med altså?

Skrevet

har samme problem.. og lurer på det samme

Skrevet

heisann, svangerskapshodepine/migrene er visstnok normalt pga hormoner på denne tiden, har selv veldig mange bølger med dette, noe som er utrolig slitsomt....(har migrene fra før og)

vanlig migrenemedisin kan gi hjerneskader hos fosteret så prøv å unngå dem så godt du kan...

eneste jeg kan gi deg som råd er at så fort du kjenner det kommer, kom deg inn på et stille mørkt rom å prøv å få sove litt. ta en eller to paracet for smertene, for det er ikke skadelig som migrenemedisinen er.

ellers kan du gå ut å sette deg på trappa/verandaen litt med hodet hvilende på beina, for frisk luft fungerer faktisk litt. sånn hvis du ikke har muligheten for å legge deg noen plass.

man må kjipt nok bare være tålmodig med detta, selv om det suger som f.....

men for all del IKKE press deg selv til å jobbe/være aktiv når du får sånnt, for det gjør ting bare mye verre for deg.

håper du slipper å gå med dette hele svangerskapet da, (håper jeg og slipper) vi får bare prøve å ta det med ro :)

Skrevet

hehehe, du aner ikke hvor mange dager jeg har sittet ute på verandaen og hutret, for det lindrer faktisk litt, men jenner tålmodigheten er tynnslitt nå! Har en sønn på 3 år og, å jeg må liksom pushe meg litt for hans del, stakkar, men jeg jobber bare når jeg føler meg i form til det. Har et veldig laid back-forhold til jobben, fordi det er en familiebedrift, å de presser meg ikke. Skal til fysioterapaut til fredagen. Håper det kan hjelpe litt, og så kan jeg høre med henne ang akupunktur. Flere har jo hatt gode erfaringer med det i forhold til kvalme, vet jeg -og det sliter jeg OGSÅ med, så da skader det vel ikke å prøve :-)

Skrevet

tror jeg vil annbefale en homeopat eller akupungtur.

noen homeopater gjør begge deler..

Skrevet

Men du? Hva gjør egentlig homopaten? Det har jeg liksom aldri fått tråden i....

Skrevet

Jeg var veldig plaget dette svangerskap, nesten hver dag /kveld. Men nå har det gitt seg!!! Endelig. ca uke 27 eller noe :-)

Det eneste som hjelp var å spise hver 3 time, og masse vann, men fikk det likevel på kvelden.

Skrevet

ÅÅÅÅÅ HERREGUUUUD, så lenge!!!!??? Nedtur...

Skrevet

hei! jeg sliter med det samme. Er 16+2 nå. Er aktiv sykmeldt pga det. Det å slappe av har hjulpet. Anbefaler akupunktur på det sterkeste. Har blitt mye bedre. Det som ofte kan hjelpe meg er å ta en kopp kaffe når jeg begynner å kjenne det i hodet. God bedring! Det er utrolig kjipt å ha det sånn! prøv akupunktur og lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...