Gå til innhold

LykkeligAleneMedDeSmå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har endelig klart å finne ut at du også har tre barn alene. Men du har ingen profil og ikke mulig å sende deg pm ;-) Hvor bor du da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Jeg har ikke komt på å legge inn noen profil her inne, men kanskje jeg skal prøve det? :)

Ja, jeg er alene med mine tre små, og trives godt med det. Bor på Vestlandet mellom Bergen og Stavanger (vil ikke være mer offentlig her ennå ;) er små tilstander her borte...)

Har jo lest mer enn jeg har vært aktiv å skrive her inne, så jeg har fått med meg at du har tre ganske små (min eldste er 12).

Koselig at du tar kontakt!

Skrevet

Bor i Møre og Romsal jeg da, et stykke unna. Ikke mer konkret enn jeg må jeg heller ;-) Ganske små tilstander her også.

Lurer egentlig hvordan andre har sin hverdag, de som har tre alene. Kjekt å vite om andre i lignende situasjon også. Ja mine er vel ganske små, synes ikke det jeg da :-) De er 7, 3.5 og 0.5 år, så jeg synes de begynner å bli store. Tiden går fort. Og snart er det jul også.

Har dine samme far? Eller ikke? Hvordan gjør dere det om dere har flere samværsavtaler, tenker på eks nå til jul :-) Jeg skal ha de to yngste men ikke eldste i år. Neste år har jeg heldigvis alle tre.

Skrevet

Her er det jul annenhvert år på en måte. Syns ikke jul er det samme når barna er borte. I år er alle hjemme :)

Hos meg har de to eldste samme far. Jeg har krevd at minsten skal være hos meg de julene de store er her, og heldigvis fått forståelse for det, sånn at barna får feire jul sammen.

Når man må dele på barna i julen får man ikke etablert de samme tradisjonene som når barna alltid er hjemme. Jeg husker fra da jeg var liten at tradisjonene var utrolig viktige for meg. Det føler jeg at mine barn blir fratatt på en måte, når de må bytte hjem annenhver jul... Men jeg tror de bygger seg opp noen tradisjoner hos mamma og noen hos pappa, og jul er jo koselig uansett :)

Fedrene til mine barn er heldigvis ressurssterke og oppegående, så jeg trenger ikke bekymre meg for at barna får en "dårlig" jul selv om de ikke er hjemme med meg.

Vi pleier å dele julen, så barna er aldri lenge borte. Pleier å være fra lillejulaften til 1. eller 2. juledag. I år skal minsten til far 1. juledag, og de store skal til far 3. juledag.

Jeg er egentlig minst like glad i adventstiden som i selve julen :) storkoser meg med alle juleforberedelsene i de mørke kveldene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...