Himmel og hav Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Fant det her: http://home.online.no/~arhenni/sanger.htm I bakvendtland Alf Prøysen I bakvendtland der øst er vest, og fem og to er ni, er alle barna sjelegla’ når ferien er forbi. De tropper opp på skolen for å ta et skippertak med skolesekk på magen sin og lueskyggen bak. For i bakvendtland, der kan alt gå an, der der de like tøysete og rare alle mann. Den første timen pleier de å synge lite grann. Da tar de siste verset av en sang de ikke kan, og er det no’n som kan den, skjenner lærer’n frykteli’, og de må stå i skammekrok til timen er forbi. For i bakvendtland, osv. Og strever de med brøkregning og ikke får det til, så kan de ta opp maten sin og spise hvis de vil, og har de loff med sirup på, blir lærer’n veldig gla’ og setter i anmerkningsboka: pluss og meget bra! For i bakvendtland, osv. Når tannlegen skal komme, synes barna det er gøy, for han plomberer tennene med knekk og sukkertøy. I hjemmelekse skal de bare synge trallalla, og varebind på bøkene har ingen lov å ha. For i bakvendtland, osv. Når barna første dagen går til skolehusets grind, så starter de i syv’nde klasse når de skrives inn. Så blir de flyttet nedover i klasser pø om pø og går ut ifra første klasse dumme som et brød. For i bakvendtland, osv. Ja slik er det i bakvendtland, slik er det ikke her. Her starter vi i første klasse alle og enhver med skolesekk og varebind og sanger som vi kan. blant annet denne nye vi har lært om bakvendtland. For i bakvendtland, osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå