drømme_mamma er gravid Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 vi skal ikke. har tatt tre ul til nå, en i uke 18 og to før d (privat), pga var usikker hvor langt jeg var på vei, og pga nakkefolden i uke 12/13. alt så fint ut her,så vi tenkte å vente til babyen kommer ut, hvis vi ikke MÅ til mer ul da
Matildesnusk + lille ups Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Jeg skal heller ikke på flere ultralyd - jeg gidder hvertfall ikke betale for det! Min mening er at de som bruker 1500kr på 3d-ultralyd har for mye penger mellom hendene.
Supertea Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Jeg skal ikke, jeg synes de 3d-bildene ser ekle ut.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Nei, jeg ser ikke noe poeng med det for min egen del. Skal ha den i uke 19 på sykehuset. Har ikke tenkt på fler hvis ikke det er noe som gjør at vi trenger oppfølging på sykehuset. Jordmora jeg går til har ul og jeg fikk se bebis i uke 15, men det var for å se at hjertet slo og at det var liv. Utstyret er ikke så bra at det er noen vits i å se for å se hvordan den ser ut osv.
Mininni Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 Enig med Supertea. De bildene er litt ekle. Jeg klarer meg fint med bildene fra den vanlige UL'en (og skal i tillegg på UL igjen i uke 29), og venter heller til snuppa kommer ut for å se resten
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 Vi skal heller ikke ta 3D UL. Har litt andre ting å bruke pengene på =) Desuten så alt fint ut på den ordinære UL'en, og vi fikk knallfine bilder!! Så med mindre det skjer noe spesielt skal vi ikke på ny UL.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 helt enig.. vurderte det før.. men ungene er jo stygge på 3D oppstoppernese alle mann.. og flytenede utover:) så jeg tar min neste fredag ordinær ul.. og det blir min siste:)
Dizzie_mortil3 Skrevet 21. november 2007 #8 Skrevet 21. november 2007 Heller ikke jeg. Var til UL i uke 6 og 9, og den ordinære nå i uke 19. Det holder egentlig, men i tillegg er det planlagt 2 UL på slutten av svangerskapet fordi jeg deltar i et forskningsprosjekt. Har allerede takket nei til en UL i forbindelse med det, og kommer ikke til å bruke penger på å utsette barnet mitt for unødvendige sterke lydbølger som man egentlig ikke helt vet konsekvensen av ennå.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #9 Skrevet 21. november 2007 Jeg er helt enig. Vil ikke gå på flere UL enn det som blir anbefalt av helsepersonell (altså foreløpig bare ordinær om et par uker) fordi det er en ørliten risiko for langtidseffekter.
amk1 Skrevet 21. november 2007 #10 Skrevet 21. november 2007 jeg skal heller ikke det, har vært på ordinær ul og skal ha en i uke 32, for og sjekke om morkaka har flyttet på seg. vil ikke betale for 3d og vil ikke se kjønnet heller;-)
LilleBanan blir storebror Skrevet 21. november 2007 #11 Skrevet 21. november 2007 Vi skal heller ikke. Noe spenning må det da være igjrn til småen kommer ut. Kjøper heller no fint til han for allle de pengene den 3d ul`n koster:)
fullrulleihuset Skrevet 21. november 2007 #12 Skrevet 21. november 2007 Skal ikke det, nei. synes det holder med ordinær UL. Får et par -tre ekstra UL dette svangerskapet pga tidligere prematur fødsel.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 21. november 2007 #13 Skrevet 21. november 2007 Vi var kjempe fornøyd med den ordinære ultralyden, fikk fine bilder og alt var bra med knøttet. Det er den eneste ul`n vi har hatt og mest sannaynlig blir å ha hvis det ikke skjer noe med vårt lille knøtt. Vi blir ihvertfall ikke å betale tusener for 3d!
3 skatter ute:) Skrevet 22. november 2007 #14 Skrevet 22. november 2007 vi skal ikke på 3 D. syns ordinær gir finere bilder jeg. og når alt er bra der holder det for vår del
Mamma til go'jentene Skrevet 22. november 2007 #15 Skrevet 22. november 2007 Vi hadde tenkt å ta 3D, men har ombestemt oss. Hadde sikkert vært kjekt, men har vært på en ekstra UL, og fått kjønnet bekreftet. I tillegg føler jeg at jeg fikk svar på det jeg lurte på i uke 19. Tror vi gjør som noen over, sparer pengene og kjøper noe fint til babyen når hun kommer. Men jeg er bare i uke 27, og kan fremdeles ombestemme meg... Hehe...
♥Tullerusk♥ Skrevet 22. november 2007 #16 Skrevet 22. november 2007 Hadde egentlig tenkt på det...Men tror ikke jeg gidder... Tok en UL i uke 12 og da fikk jeg med et lite 3D bilde av jenten i magen...Litt artig da...Men gidder ikke å betal det en gang til...Den UL i uke 12 var for å sjekke nakkefold og hvor langt på vei jeg var.. Så ble det en i uke 18..Den ordinære...Så nå en i nov...Så skal det forsette...Får en del UL fremover pga av gutten min var så liten og ikke fikk næring sist og sykehuset vil passe på at det ikke skjer igjen...Så dette holder mer enn nok...=o)
vipsen*en av hver* Skrevet 22. november 2007 #17 Skrevet 22. november 2007 Hei. Jeg skulle egentlig for samboeren fikk ikke vært med denne gangen, min mamma var med. Men han har vært på UL 3 ganger fra før så han overlever. Fikk se kjønn på ordiner UL og vi fikk se litt i 3d og. Så derfor vil jeg ikke betale for 3d no når jeg fikk vite kjønn og alt, selv om jeg skulle ha truffet jenta mi en gang til, men får heller smøre meg med tålmodighet og vente til ho kommer ut.
Thea-81 Skrevet 22. november 2007 #18 Skrevet 22. november 2007 Jeg skal ikke - har blitt anbefalt av helsepersonell ikke å gjøre det. Tror de mente de var bortkastet penger.
Gjest Skrevet 22. november 2007 #19 Skrevet 22. november 2007 Vi skal heller ikke på 3D, vi vurderte det.. men har vert på 2 UL allerede.. ordinær UL i uke 18 og en extra UL i uke 22 ) Fikk sett tydelig at vi venter ei jente... så nå vil vi bare vente til i får treffe henne i mars ) Bruker heller di pengene på babyutstyr )
teso6 Skrevet 22. november 2007 #20 Skrevet 22. november 2007 Eg skal heller ikkje. Ser ikkje heilt poenget....
Phantom´ Skrevet 22. november 2007 #21 Skrevet 22. november 2007 Ikke jeg. Synes vi fikk sett det som var viktig å se på den ordinære UL.
ma-85 Skrevet 22. november 2007 #22 Skrevet 22. november 2007 Vi skal ikke. Har ikke vært noe tema en gang. Kjempedyrt og unødvendig.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #23 Skrevet 22. november 2007 jeg skal men det er kun fordi min mor betaler dette for meg... hun har så lyst å se kvanyum ) på sånn 3D bilde... hehe, hun er like nysgjerrig som meg tenke seg til hehe... tror det blir koselig å se den lille jeg ;o) spesielt for mamma som ikke har vært på ultra lyd siden hun var med meg ) og det er jo faktisk 20 år siden.. samboeren synes det er bare kjekt å bli spandert noe sånt på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå