shimonie Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 jeg har veldig lyst til å føde i vann, men vet veldig lite om det. er det noen som har noen erfaringer, både gode og dårlige, som vil dele dem med meg? jordmora mi er nemlig så negativ til det, mens en venninne av meg ikke kunne fullrost det mer! tenker sånn i forhold til rifter, osv, og åssen det blir med støtte fra kjæreste/ledsager, er vel kanskje noe vanskelig å kunne støtte ordentlig når man sitter i et badekar?!?
fru.ktbar Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Jeg har født 3 barn, siste fødte jeg i vann. Venter nr 4 i mars og jeg MÅ føde i vann denne gangen også. Det var noe helt annet. Førstemann hadde jeg epidural, det var ett helvete, det varte i timer, jeg hadde null kontroll. Andre mann hadde jeg ingenting, var i badekar til 9 cm åpning, det var godt, men ble komandert opp og helvete begynte. jeg hadde null kontroll ingen pressveer og det tok evigheter. Brukte 2 timer på å presse han ut. Sistemann født 7 år etter andremann var jeg i badekar hele veien. Jeg hadde kontroll, jeg fløt i vannet. Mannen min holdt hodet mitt og jeg var helt i min egen verden. Det var en fantastisk god opplevelse. Jeg er avhengig av å føde i vann igjen, tror jeg får panikk hvis badekarret er opptatt. Det var så veldig forskjell, Jeg hadde pressveer, det tok kort tid, jeg var i mye bedre form etterpå, og jeg har bare gode minner. Men alle er forskjellig, noen sverger til lystgass. jeg prøvde det med nr 1 og to, gjorde bare vondt verre for meg, noen vil ha epidural etter at de hadde det sist. Jeg opplevde ikke mindre smerter bare mindre kontrol, ingen pressveer og ett langt fødselsforløp. Min mann sier han opplevde vannfødselen som en fantastisk opplevelse, han var veldig med og veldig trengt fra min side...
shimonie Skrevet 21. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. november 2007 takk for svar:) hørtes jo veldig bra ut da!
sydilla Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Kan bare bygge opp uner dette. En skrekkfødsel med epidural, en flott i vann hele veien. Far hadde mer hudkontakt med meg på vannfødselen en da jeg lå lenka til senga og jeg hadde mer behov for han syns nå jeg :-) Anbefales på det sterkeste!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 Har du sett Helene føde i vann? Jenta som føder på nettet? På nrk.no..? Jeg var i vann i en time, for meg funka det, men bare i EN time.. Da måtte jeg opp i senga.. Og da begynte det å gå skikkelig fort.. Plutselig hadde jeg pressrier. Man kan ikke få bedøvelse når man føder i vann..
shimonie Skrevet 22. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. november 2007 jepp så ho. nei vet at man ikke kan få bedøvelse. men om de må klippe eller sånn? da må man vel opp av vannet og ordne det vel? kan jo ikke bare revne totalt heller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå