To gutter + spire Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Gutten min på 2 år og 4 mnd . står av og til (ikke ofte )l å dunker hodet mot div. ting med vilje. Han gjør det somoftest når han blir sint eller er trøtt . Andre som har barn som gjør det samme ? noen som vet hvorfor ? Er det for å få oppmerksomhet?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Min gutt hadde en slik periode fra 1,5år til 2år. Er ganske grusomt å se på fordi han dunket hardt og det var liksom ikke bare to dunk heller. Gutten min dunket så ofte og lenge at jeg kontaktet barnelege. Men han sa at det var helt normalt. Det er liksom avslappende for dem, og de gjør det når de blir frustrert og ikke finner ord. Min gutt gjorde det spesielt når han følte seg urettferdig behandlet. Nå er min sønn 2,5år og har sluttet med dunkingen for lenge siden. Det forsvinner når språket kommer. Tror ikke det har så mye med oppmerksomhet å gjøre. Min gutt ville aller helst være i fred og gjøre seg ferdig med dunkingen. Ofte dunket han så hardt at han gråt etterpå - og da var det fint med oppmersomhet. Du kan prøve å lære gutten din å skrike det ut istedenfor. Det hjalp til en viss grad oss. Når gutten min ble sint sa jeg at han måtte gå på rommet sitt og skrike kjempehøyt. Det er liksom bare for å få det ut. Jeg la også merke til at min gutt foretrakk å dunke mot harde ting. Det hjalp ikke å gi han en pute å dunke mot. Ekkelt når det står på, men det går over.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 Hei.. Det samme gjør sønnen min som er 2 år 3 mnd gammel når han ikke får lov til å gjøre noe han absoulutt vil.. jeg fortalte helsesøster at han kan bli helt umulig, itillegg til at dunker hodet. Noen gager hender det at han løper på veggen også, tror ikke han slår seg veldig men det virker skummelt ut i hvertfall. Vi skal kanskje bli henvist videre til en barnepsykolog/ spesialist, slik at vi som foreldre kanskje kan få litt hjelp til hvordan vi skal takle denne situasjonen..
Anonym bruker Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 Sønnen min gjorde det fordi han ville ha oppmerksomhet. og med engang jeg sluttet å gi han oppmerksomhet fordi han dunket hodet sitt, så sluttet han. Nesten med engang faktisk, for han skjønte nok at dette gikk ikke. Dette er hvertfall min erfaring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå