Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Er det noen som IKKE går på babysvømming pga de skjems av kroppen sin etter fødsel? Jeg vurderte det, men hoppa i det likevel-kunne ikke røve fra han den opplevelsen pga. mors kroppsbilde. Men ser at det er ganske mange som har vært heldigere med kroppsforandringene enn meg der ute...magen min er helt ødelagt, cellulitter her og der og slapp hud. gråter ofte pga dette... menmen, var verdt det tross alt! Det kom jo tross alt en pen, liten gutt utav meg! =)
Krokka og prinsessa Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Selv gikk det egentlig ganske bra med kroppen, men jeg føler med deg og skjønner hva du mener. Det er en ekkel følelse å føle det slik. Men du var da veldig flink som tok fatt på beibisvømmingen likevel!!! =o)
Gjest Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Uff, at vi er så opptatte av hvordan vi ser ut overfor andre jenter. (Det jo andre kvinner vi ofte pynter oss for, ikke mennene.) Jeg må bare si at jeg tenker IKKE på hvordan de andre på babysvømmingen ser ut! Som du sier, så har det kommet et lite vidunder ut:) Om det da medfører litt slapp hud og cellulitter(som 90% av alle kvinner har), so be it. Kos deg med gutten din på babysvømming:)
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 har det akkurat som deg.har så dårlig selvtilitt.gruer meg til babysvømming,men må bare pga ungen.prøver å gå turer hver dag,men ofte e ikkje været holdbart å gå i engang.å når en har 2 andre unger som krever stell+++ å en mann som jobber som bonde e det ikkje enkelt å dra på helsestudio heller.ska prøve bailine så få,ska gå ned en del,så ska i ha bukplastikkopr.
Mammapudding Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 Nå skal ikke jeg på babysvømmin pga at jeg har en smule vannskrekk, så samboern skal få ta henne med på babysvømming..Kan hende jeg må være med første gangen, men har ikke spesielt lyst å ta på bikini sånn som jeg ser ut nå!! Å bruke penger på badedrakt for 1 gang i svømmehall gidder jeg ikke:) Så skjønner deg veldig godt, kjempefint at du og dere andre likevel drar på babysvømming:)
Krokka og prinsessa Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 Jeg vil forresten også nevne at samboeren nekter å bli med på babysvømming pga at han føler seg litt for stor og er ikke helt fornøyd med kroppen sin. Det er så synd.......
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 Synes det er flott gjort av deg at du går på svømming med babyen selvom du ikke føler deg på topp selv, det er jo som du sier dumt å frarøve både ham og deg den opplevelsen bare fordi kroppen din bærer preg av å ha båret fram et barn. Jeg er nok en av de veldig heldige som ikke har noen problemer etter fødsel, men jeg synes det er veldig trist at mange kvier seg for å f.eks bade eller gå på stranda fordi samfunnet er så fiksert på perfekte kropper.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #8 Skrevet 21. november 2007 Hl her... takk for oppmuntrende ord! Det er som dere sier veldig synd med et så utrolig kroppsfiksert samfunn som vi lever i. Og tydeligvis gjelder ikke dette bare jenter, men flere og flere gutter etterhvert. Måtte grave fram en gammel badedrakt som jeg brukte i svømminga på u-skolen, bikinien blir nok lagt på hylla for en god stund fram i tid. Men når jeg ser hvordan den lille koser seg i vannet angret jeg ikke et sekund! =) Samme hva!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #9 Skrevet 21. november 2007 Veier nå 10 kilo mer enn før jeg ble gravid. Det betyr at nåla stopper på 107 kilo. Jeg har celulitter, blodårer på beina, strekkmerker på magen, to bilringer, valker på ryggen, dobbelthaker. Men jeg kan jo ikke droppe å leve sammen med babyen min pga noen kilo for mye. Det vil jeg jo angre på resten av livet. Er det noen som synes jeg er for tykk til badedrakt så de om det Og su som har en mann som ikke vil være med... vis han det jeg har skrevet Her er det bare å kaste seg uti det og ha det gøy
Hyacinth Bucket Skrevet 21. november 2007 #10 Skrevet 21. november 2007 Ingen som dømmer deg for kroppen din der. Alle vet jo at du har fått barn. En liten trøst kan også være at det nesten alltid er noen som er like slappe eller slappere i fisken enn deg :-)
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #11 Skrevet 21. november 2007 jeg har ikke dratt på babysvømming mye pga av kroppen min!! men vil dra å bade med henne men må først finne en badedrakt som dekker det meste!! iallefall litt av lårene.. har funnet den men venter på råd! har aldrig likt å vise meg naken for andre, skjønner egentlig ikke hvorfor for jeg har jo hatt en bra kropp! angrer nå da-skulle gått naken hele tiden før.. men nå når kroppen er preget av mange strekkmerker er det ikke snakk om.. bikinien blir hengende i skapet iallefall 2 år om ikke mer!! grue meg fæælt til sommern! å synes det er litt urettferdig når jeg ser vennene mine som ikke har et eneste merke av at de har fått barn!!!.. men jeg synes du er kjempe tøff og skulle ønske jeg å klarte det... kjempe flott, sikkert kjempe kos for lille banet ditt!!!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #12 Skrevet 21. november 2007 Grua meg jeg og, og i tillegg skulle jeg dra sammen med ei venninne som er slankere enn spikern. Føler det hvertfall slik i forhold til meg. Men jeg dreit i d, for å si d sånn;) Er ikke spesiellt stor jeg, bare ikke fornøyd. Men tok på meg bikinien og dro. Og har vært der flere ganger:) Stolt av meg selv! Men nå er vi i et terapibad som det går an å leie på ettermiddager og i helgene for en liten penge. Har selv en samboer som ikke drar på babysvømming pga han synes han er for stor, så tenkte heller å leie bassenget, så får han oppleve snuppa i bassenget også
ana baroma Skrevet 21. november 2007 #13 Skrevet 21. november 2007 Jeg er stor, men det er det siste som bekymrer meg i verden! Det som er viktig er at jeg er i god form, at jeg går turer så ofte jeg kan, at jeg har overskudd til babyen min, at jeg har råd til å dra på babysvømming osv. Kroppen er som den er, og dersom andre har et problem med den, så er det jo tross alt de som har det største problemet!!
Linchen Skrevet 21. november 2007 #14 Skrevet 21. november 2007 Kjære kjære "medjenter", "medmødre", "medmennesker" Dette er sååå leit å lese! På babysvømmingen der vi går er vi mammane (og pappane) i diverse farger og fasonger. Ja, vi er alle fysisk merket av hva vi har vært med på. Noen bruker badedrakt, selv bruker jeg bikini. Men du verden for en flott gjeng! Til deg som ville gå og bade med babyen, så vil jeg absolutt anbefale å gå på babysvømming, nettopp fordi alle veit hvorfor du har strekkmerker og cellulitter og ekstra kilo... Kanskje til og med det drypper litt melk fra puppene dine? Vi ler mye i garderoben før og etter badingen, for alle står vi der i utvaska ammebher og litt snørr og gulp på buksa. Også snakker vi om og med hverandres barn og gleder oss med hverandre. I bassenget er alle så opptatte med egen baby at å se på andres kropper ikke ofres et sekund. Kast deg ut i det - det er sååååååååååååå koselig! Selv kan jeg ikke dykke, må holde for nesa under vann osv, men ingen av disse tingene er noe krav eller nødvendighet. Man behøver ikke en gang å kunne svømme! Stå på jenter - dere er flotte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå