Gå til innhold

Røyk.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke lett å slutte for alle selvom det gikk veldig fint for meg. Moren min røyket ca 10-20 om dagen da hun gikk gravid med meg. Jeg var veldig syk de første 6 mnd. Har også en del allergier de mener kan komme av at moren min røykte. Også var jeg en skikkelig kolikk unge. (noe som sikkert fikk muttern til å røyke enda mer etter at jeg var født). Jeg har flere venninner som røyket 5-10 om dagen da de gikk gravide. Samtlige har fått barn med astma og allergier. Tilfeldig? Det kan jeg ikke svare på. Er sykepleier og vet nok mer enn de fleste. Men syned det er vondt å se disse tassene som trenger inhalasjonsmedisiner for å kunne holde ut i leken like lenge som sine jevngamle. Og alle venninnene mine som røykte fikk kolikk unger. Men jeg synes det er kjempe bra at dere trapper ned og prøver så godt dere kan. Stå på jenter!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du helt skynner hva e har skreve på toppen her,og hva e mener... Hva er vitsen m å slenge så mye stygt til oss??????? Pass dine egne saker.... Jeg vet hva jeg gjør,og NEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII e skal værken røyke i bilen,inne,eller noe a d du lurer på,tror du jeg er helt teit hel,å dom går d ann å bli.... Men nå er jeg drittt lei av denne slenginga di av gørr stygge komentarer at e vi ikke høre mer fra deg,el svare deg på noe som helst,e har verken sakt d ene eller d andre her... D u er jo helt syk i hode....

Skrevet

Jeg har akkurat klart å slutte å røyke nå (Uke 15). Men jeg måtte trappe ned først, klarte ikke å bare å brå slutte..

Men det som hjalp meg var at mannen min valgte å slutte sammen med meg, og da kom motivasjonen min med en gang.. For jeg skal ikke være den som "sprekker".. Litt konkurranse menneske ja =)

Men kanskje det kan hjelpe noen andre her også, å ha noen å slutte med??

Ellers så syns jeg det at hvis man klarer å trappe ned masse på røykinga så er det en bragd i seg selv!!!

Og jeg tror det kommer til å gå bra med alle oss jeg, uavhengig av røykere eller ikke =)

Skrevet

oioioi.. du har redusert fra 25 til 10 røyk!!! du må være stolt!!! akkurat som å skryte av at du ikke har vært i fengsel. Du sier du får dårlig samvittighet for hvert drag, det viser at du ikke bryr deg mye om babyen når du vet det er farlig! ego ego ego ego!!! husk at barnet ikke velger foreldre, men dårlige foreldre velger å få barn!!!

Skrevet

Til anonym rett over her! Fy f*** for ei ordentlig dum drittkjærring du er!!! Nå har jeg sett over et par dager over hvor utrolig mye usaklig DRITT du slenger ut!!! Jeg synes synd på barnet DITT jeg, som får en så utrolig stor BITCH!!! til mor!! Stakkars babyen din!!!!!!!!!

Støtter deg lena72, og det vet jeg at det er mange andre som gjør også.. Synes det er kjempebra at du har kuttet ned så mye, og det har sikkert blitt fler.. det er jo sånn mange slutter å røyke, kutte ned litt og litt.

er ikke alle det funker for å slutte på dagen. folk er forskjellig.

Skrevet

Det handler bare om selvdisiplin og kontroll....... Alle klarer å slutte å røyke hvis de bare vil!!!!!!

Skrevet

nå må du roe deg ned litt her... for det første er jeg ikke den samme annonyme, for det andre er jeg ikke dame men mann for det tredje bør du vaske tastaturet ditt med grønnsåpe for det kommer mange stygge ord derfra!

jeg mener at en røykende gravid er egoistisk og tenker lite på barnets ve og vell. Det er jo rette forumet fortelle om dette. Lena72 burde vist og forventet å få slike tilbakemeldinger. Blir litt som å gå med SS uniform på en bat mitsva!

men så lenge du har uniformen på bare halve festen er det jo greit!

å til deg som hadde en røykende mor og sier du ikke fikk skader av det. Det HAR du, når du mener det er greit er du skadet!!

Skrevet

Jeg kommer til å bli en Topp mor,men d tror e jammen ikke du gjør... Her helt enig m anonym nede her,at stakkars ungen din som får sånn en mor STAKKAR STAKKARS UNGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Gå til krangesiden vist du liker så godt å krangle,du har ingenting her å gjøre.....................................................

Skrevet

Uff... det kan ikke være lett for dere, men er jo flott at dere begrenser røykingen da!! Mye bedre med 8-10 enn over 20 om dagen... men det er jo uansett skadelig da.. både for deg og det lille barnet. Men sjansene for at det skal gå bra er jo store, men ikke like store som på de som ikke røyker..

men det jeg skulle si... Om dere virkelig ønsker å slutte, skulle dere nesten fått en tur på premature avd på et sykehus. Der er det mange små babyer som desverre er født for tidlig eller har ulike "skader". og flertallet av de små som lå der var pga at mor hadde røyket under svangerskapet. Dette gjorde at jeg at jeg sluttet på flekken!!!! Før jeg ble gravid...

Men lykke til alle sammen!!

Skrevet

Knøttelit1: det er helt sant.

Som ei skrev et annet sted: hvis noen fikk vite at med neste drag faller du død om, så hadde de ikke hatt noen problemer med å slutte.

Skrevet

jeg er den anonyme som kalte deg en uvitende drittkjerring, lena 72!!!!

svar meg på en ting som jeg skrev tidligere: hvis noen hadde sagt til deg at du dør momentant ved bare å ta et trekk av en røyk, så hadde du da gjort det???

veldig lite sannsynlig!!! alle kan slutte å røyke om de bare ønsker det og vil det hardt nok!! men du eier vel bare ikke selvdisiplin du da? eller samvittighet eller empati for barnet i magen din?

har ingenting til overs for røykende gravide, og du burde forstå at det blir reaksjoner over alt det teite du skriver. skulle tro du var fjorten år, med den holdningen der!! og til den anonyme faren her inne: helt enig med deg!!

Skrevet

Du sei t anonym at hadde ho engang røkt sjøl så ville ho sakt no anna. Vel æ slutta på DAGEn da æ fant positiv test, og e FULLSTENDI eni m anonym. Det e GALSKAP å EGOISME å røyke under graviditet. Æ e tøff nok tell at æ sett mett eia liv på vent i ni mnd mens babien min veks å trives uten giftstoffa inni miagen min!!

Skrevet

Hei hei Lena72..

Jeg har bare en ting å anbefale for å greie å slutte å røyke.. Ikke les mer om røyking og folk meninger om det, her inne. Regner med at du vet det meste av hva de opplyser og messer om.

Det er du som må bestemme deg for å slutte å røyke for deg selv og da greier du det, hvis du er innstilt på det.. Ikke la deg provosere av folk her inne, jeg forstår det er tungt..

Skrevet

Jeg begynte aldri.. å er evig takknemmelig..

En ting er å røyke i svangerskapet, og en ting er å la ungen vokse opp i et røykfylt hjem.. alle jeg kjenner som har gjort det har hatt større tilbøyelighet til å begynne å røyke selv, selv slapp jeg foreldre som røyker og er evig takknemmelig..

Skrevet

alt sitter mellom øra..ALT! ingen andre enn du selv har kontroll over hva du putter i deg av giftstoffer under svangerskapet.. kanskje du bare må ta tilbake kontrollen over deg selv?

Skrevet

Det er det jeg har prøvd å si!! Bare tull at noen ikke klarer å slutte!

Skrevet

Hvis du bare røyker 20 er du flink, det finnes sikkert noen der ute som røyker 25 eller enda flere.

Alle har sin egen logikk og alle vil forsvare det de selv gjør. Tre menn møttes i fengsel, en ransmann en drapsmann og en pedofil. Ransmannen syntes ikke det han hadde gjort var så ille, han hadde jo bare tatt noen penger, drapsmannen syntes det var verre å rane enn å drepe, for de stakkars ofrene hadde jo fått seg en støkk for livet. Mannen han hadde drept, fortjente det jo... begge var de likevel enige om at den pedofile var verst, han var ikke enig, for det var jo bare kos....

Og til deg som leser dette som,- hvis du røyker 20, så er du pedofil,,, les en gang til.

Skrevet

til Lena og alle dere andre som sliter med å slutte. Kjempe bra att dere kutter ned, men det er desverre ikke bra nok Om du synes det er vanskelig og en belastning for deg å slutte, tenk på att du kommer til å føde en nikotinavhengig baby. Så kanskje du skal slutte å sette deg før barnet ditt å slutte nå, så slipper barnet å måtte ha abstinenser når det kommer ut.

Hilsen en tidligere røyker.

Og forresten, det kan da umulig være godt med røyk når hvert trekk smaker dårlig samvittighet?!?!?

Skrevet

Huff, er det mulig??? Så mye barnslige og talentløse innlegg!!!!!!!!!! La nå de som vil ta seg noen trekk i svangerskapet gjøre det, pass heller på dere selv.. Selvfølgelig ikke bra å røyke når enn er gravid, men tror dere ikke de gravide vet det??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...