Princen min Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Er d noen andre her som ikke klarer helt å slutte å røyke????????? Jeg var oppi 20-25 før jeg ble gravid,men nå er jeg opp i toppen 10 om dagen,men hoff får dårlig samvittighet for hvert drag....
Stoltmai mamma:) Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Jeg har heller ikke sluttet, vet jo det er dumt, men det går bare ikke.... har selv en mor som røykte med meg og min søss, og min søss røykte med sine, så tror det er litt oppskrytt, men det er min mening, vet jo at det kan være farlig.. men jeg har tatt mitt valg... kjempe bra for de som klarer å slutte
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Ikke for å skryte, men jeg slutta tvert! Kasta pakken i søpla når vi plutselig stod og så på en positiv gravidietstest! Veldig glad for det, det var helt sinnsykt tungt i begynnelsen, men alt går over! Jeg var på fest for en mnd siden ca, da ei sa "kan du holde røyken min?" Holdt den jeg, og den fristet sååååå!! Men så så jeg for meg magen min fylt med svart røyk, rundt babyen! Klrte ikke å ta det trekket jeg hadde lyst på! Har ikke angret et sekund på at jeg slutta, og ikke har sluttingen gjordt meg stressa!!!! Slik som mange bruker som unnskyldning!! Jeg tror at du kan klare det!! Tenk på alt det positive sluttingen din vil gjøre for babyen! Og alt det negative røykkingen gjør mot babyen din... Bare bestem deg en gang, kast pakken og ikke tenk mer på det!! Lykke til!!
Mamma med spire Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Klarer heller ikke å slutte å røyke:( Så jeg skjønner godt det med at du får dårlig samvittighet for hvert drag! Men jeg har å klart å kutte ned da! Fra ti om dagen til 2-3 så jeg er ganske stolt!! Men med meg kommer det ann på hvem jeg er i nærheten av! Er jeg med samboeren så røyker jeg veldig lite siden han ikke røyker, men om jeg er med andre som røyker så blir det mer å samvittigheten blir dårligere:/ Men om noen har noen tips om hvordan man slutter så er jeg åpen for forslag:) Det med å bare kutte ut funker ikke for meg:/
Princen min Skrevet 21. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. november 2007 Ja mange av mine venninder også som har røykt,og d har gått bra,så e au tror d er litt oppskrytt.. Var ei som røykte veldig mye,og jordmora trodde ikke ho hadde røykt under svangerskaper,fordi morkaka var kjempe fin,så ho ble litt sjokka:o)... Var en lege e gikk til også,og han sa vist e ikke var over 10 om dagen,var d ikke så farlig,men jordmødrene prater ikke om anna en SLUTT.... Men du skal se vi får friske barn vi også)....
Shinyogsmåen Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 Jeg sluttet for snart 3 år siden, leste boken "endelig ikke røyker" den gjorde virkelig susen for meg. Bare et tips hvis dere vil slutte. (Den eneste grunnen til at jeg ville slutte var pga pengene. Så den boka hjalp meg både med motivasjon og ga meg fler grunner til å slutte. Men uansett er det jo utrolig bra at dere klarer å røyke mindre da =) Vær stolte av dere selv for det dere klarer!!! ( det kan hjelpe dere til å klare å kutte ned enda mer.)
Labambie Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 Dere som har trappet ned; det er jo kjempebra! Jeg har selv ikke sluttet, men trappet ned fra 20 om dagen til 7-10. JM var også kjempestrolt av meg,og sier ikke mer om saken. Jeg har jo hoppet over til 3 tri for snart 2 uker siden,men jeg måtte bare innom å si at dere er flinke! Vær ekstremt stolt over at dere har trappet ned,og ikke la all mulig drittslenging gjøre dere nedfor.. Ha en fortsatt fin dag,jenter!
Brummeline3barnsmor Skrevet 21. november 2007 #8 Skrevet 21. november 2007 Jeg røyker også ennda desverre...det har jeg jort de to andre gangene jeg var gravid og :-( men har trappet ned fra 20 om dagen til 5-6 å har byttet til det mildeste merket.
Princen min Skrevet 21. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 21. november 2007 Tusen Takk Labambie:o).....
Bebis08 Skrevet 21. november 2007 #10 Skrevet 21. november 2007 Jeg får vondt, jeg har aldri røykt men skjønner at dette er utrolig vanskelig. Er det ingen hjelp for dere å få så dere kan klare å slutte???????
Labambie Skrevet 21. november 2007 #11 Skrevet 21. november 2007 Som du selv sier,du har aldri røkt.. Da er det umulig for det å vite åssen det egentlig er desverre.. Men de fleste av oss snakker med JM om dette hver gang vi er der. Og når de også synes vi er flinke som har trappet ned,er jo det kjempebra! Legen min mener at om man trapper ned i svangerskapet er det kjempebra. Altså om man ikke klarer å slutte helt. Påkjenningen det er for kroppen å gjennomgå røykeslutt er vanskelig. Og for mange er det mer skadelig på både mor og barn enn det å røyke litt.. Jeg for min del hører på min lege og jordmor.. Og det går kjempebra!
mamman til karen elisabet. Skrevet 21. november 2007 #12 Skrevet 21. november 2007 Er selv en x røyker,klarte heldigvis og slutte da jeg var i uke 5. Ja det er tøfft sliter en dag i dag med suget. Men til dere som ikke har klart det så er vær røyk man ikke tar bedre en ikke noe,så lykke til videre med røykeslutt!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #13 Skrevet 21. november 2007 Gud så patetiske dere er. Rett og slett forferdelig oppførsel. Sitte innpå her og si til hverandre at det er greit å røyke! Dere er ikke klok på en flekk. Da må dere gi fanken i alt annet også da som kan være en risiko i svangerskapet. Og å tenke så naivt som at det har gått bra med dine veninner som har røykt! Tror du virkelig din og fosterets morkake tenker sånn? nei, den kan få en haug med infarkt slik at babyen dør, f.eks. Og det til tross for at din mor og dine veninner røykte. Dere blir vel passelig forbanna nå,men det kan jeg ikke bry meg om rett og slett. Gravide som røyker trenger å høre at det er GALT, ikke at det er greit du syns det er vanskelig - "stakkar deg- bare røyk du". Dere snakker om dårlig samvittighet... liksom
Princen min Skrevet 21. november 2007 Forfatter #14 Skrevet 21. november 2007 Herregud ikke rart du signerer m ANONYM... At ikke slik som du heller holder kjeften din,nå blir e forbanna,slika som deg skulle ikke ha vært her inne.. Tenker du hadde sakt noe annet hadde du røykt selv,så skulle du sett å enkelt d var,syns vi er flinke jeg som klarer å trappe ned hvertfall... Og tror våres unger,kommer til å leve like mye som din.... Er du helt syk i hode.....
Anonym bruker Skrevet 21. november 2007 #15 Skrevet 21. november 2007 Sjansen for at din unge kommer til å leve like mye som min er faktisk betraktelig redusert! beklager å måtte opplyse deg om slikt i år 2007. Og når det gjelder å signere med Anonym syns jeg du burde gjort det, du bør være rimelig flau over deg selv! Og hva vet du om jeg vanligvis røyker eller ikke??
Princen min Skrevet 21. november 2007 Forfatter #16 Skrevet 21. november 2007 Og vi skryter da ikke,pass dine egne saker...
Princen min Skrevet 21. november 2007 Forfatter #17 Skrevet 21. november 2007 Du må ikke opplyse meg om noen ting,du må jammen tro du er ekspert... Alle vi her inne vet at d ikke er heldig,og at vi trapper ned,og prøver å slutte,tror vi vet like mye som deg... Jeg er ikke så feig at e må signere m anonym..... Og jeg tror vi får en like frisk unge som din,kanskje noe går gale m din unge isteden for våres....
Labambie Skrevet 21. november 2007 #18 Skrevet 21. november 2007 Ingen som oppfordrer noen til å røyke. Vi sier jo at vi har dårlig samvittighet. Ingen av oss forsvarer det vi gjør. Men det er bare sånn det er! Desverre.. Og de fleste,med meg,forholder seg til samtaler med lege og jordmor angående dette temaet. Kjempebra for dem som har slutta på dagen! Det er det bare å ta av seg hatten for.. Men like stolt kan den som har trappa ned være. Det er vanskelig nok! Om man forholder seg til SIN lege og det legen sier,så bør det holde..
Princen min Skrevet 21. november 2007 Forfatter #19 Skrevet 21. november 2007 Helt enige Labambie... Har du hørt på maken slik ho anonym skriver?? Blir så sinna jeg atte GRRRRRRRRRRRR...
Labambie Skrevet 21. november 2007 #20 Skrevet 21. november 2007 Er nok bare å regne med når det gjelder innlegg som dette... Hun har jo rett til en viss grad! Selvom jeg for min del velger å høre på det legen min har å si til meg istedet for en som visstnok har peil her inne.. Men det er meg da. Denne debatten kan fortsette inn i evigheten. Jeg står iallfall for mine feil. Derfor trykker jeg heller ikke på anonymknappen.. Lykke til videre med nedtrapping og slutting!
Princen min Skrevet 21. november 2007 Forfatter #21 Skrevet 21. november 2007 Ja men di trenger ikke skrive d at ungene våres har mindre sjansje for å overleve,og at mi er helt skrudd i hode å ikke har peiling osv.... Jeg velger også å høre på legen min,og e syns vi er flinke jeg... Og e syns slik som ho skriver er kjempe stygt å skrive... Lykke til du også),,,,
Labambie Skrevet 21. november 2007 #22 Skrevet 21. november 2007 Skal love deg lena72,at det er garantert ting hun har dårlig samvittighet for også og det er derfor hun henger seg på oss nå.. Alle gjør vi jo det meste "feil" under graviditeten! Jeg hører på jordmor og lege,så driter jeg glatt i hva andre sier. Hva med det å spise riktig og feil mat? Kanskje det er der hun sliter denne anonym? Eller kanskje hun bruker medisiner eller sånt? Hun tør ikke stå for sine meninger,så da blir det jo sånn. Hun ANTAR at ting skal skje sånn og sånn med barna våre,mens det er i realiteten like stor sjans for hennes del...
Princen min Skrevet 21. november 2007 Forfatter #23 Skrevet 21. november 2007 Helt enig Labambie,d må være noe....
RaPe Skrevet 21. november 2007 #24 Skrevet 21. november 2007 På bim er det være lov å si hva man mener, og et slikt tema eksisterer det sterke meninger om, det vet man jo. anonym har på mange måter i og for seg rett i noe, men egentlig hører ikke hennes innlegg hjemme her i det hele tatt, for du spør ikke etter synspunkter på dette. Du spør etter flere som ikke klarer slutte,-felles skjebne = felles trøst. Dermed synes jeg det er ufint å legge inn et slikt svar til deg! Ønsker dere alle lykke til uansett 0 eller 10 sigaretter pr dag. (Jeg er forresten heller ikke en du leter etter, siden jeg aldri har røkt, -men jeg måtte bare svare litt likevel...)
Supertea Skrevet 21. november 2007 #25 Skrevet 21. november 2007 Er det ikke sånn at forskerne mener røyking i svangerskapet gir økt risiko for spontanabort og krybbedød..? Jeg mener det bør være opp til hver og en å røyke, og vi som ikke røyker har ikke noen rett til å snakke nedverdigende til dere som røyker. MEN velger du å gjøre noe du VET er risikofylt, så synes jeg du skal 1) Se realiteten i øynene og akseptere fakta om det du gjør. 2) Klare å leve med din egen samvittighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå