Mammaen til Lillegutt+maijente Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Hei. Bare lurer på hvor mange dager som er vanlig fra en MA oppdages til man får utskrapning jeg? Var hos gyn. på mandag, og hun var usikker på det hun så. Skal komme fastende tilbake til fredag, i tilfelle det ikke var noen forandringer. Er 9+1. Synes det er vel lenge å vente. Har hatt og kommer til å ha noen lange, tunge dager nå Fysisk sett er formen elendig, kvalm, svimmel og utrolig trøtt og sliten.
Serial mom Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Hos meg gikk det en dag. Ble oppdaget i uke 11-12,da symptomene ga seg,og jeg blødde litt.(haddevært dødt i 4-5 uker) Kunne fått time samme dag,men valgte å vente til dagen derpå. i løpet av kvelden/natta kom deriomot alt ut av seg selv,så da jeg kom på sykehuset hadde jeg bare en UL for å sjekke at alt var ute,og kunne dra hjem igjen uten recivio.(utskrapning) Grunnen til at du må vente er vel kanskje at hun ikke var sikker på om det var dødt eller ei,men vet det må føles jævlig for deg. Har mistet 2 selv,og det er tøft for psyken,men det er desverre veldig vanlig,så altfor mange jenter må igjennom dette...:-( Sender deg en stor,varm klem,og ønsker deg lykke til!
NinkyNonken Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Det er nok litt forskjellig fra sykehus til sykehus. Der hvor jeg var til utskrapning gjorde de dette kun hver torsdag... Så kanskje de der hos deg kun gjør det fredag...?
rampejenta - ny spire Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 jeg var på ul på torsdag og måtte komme tilbake på fredag og ta utskrapning fordi jeg hadde spist frokost før ul.. hvis ikke hadde jeg fått det med en gang.. jeg var i uke 9...
Guri-mamma Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 Når det er tidlig i svangerskapet, eller om befruktningstidspunktet ikke er helt sikkert er det vanskelig å se om det er et dødt eller levende embryo (hjertet begynner å slå etter 22 dager, og pumpe blod i uke 6) Derfor ønsker gynekologer ofte å vente ca ei uke for ny utredning, for hvis embryoet ikke har vokst på den tiden vet de at det er dødt. Og hvis det i tillegg skulle være sånn at det er dødt så kanskje kroppen ordner opp selv i mellomtiden, og det er det mest gunstige for livmoren med tanke på infeksjonsfare ved et inngrep... Det at du skulle komme fastende var nok for at du skulle være klar til inngrep den dagen, så du slipper å vente enda lengre... Dette er det jeg har blitt fortalt etter mine besøk hos gynekolog grunnet ma...
Gjest Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 jeg kunne få det samme dagen,men valgte å vente til dagen etter pga at jeg ville snakke med sambo først og ha ham med. Ble oppdaget i uke 12,dødt sidden uke 9. En liten trøst til deg hvis det er en MA; mange blir gravide ganske kjapt etterpå,til meg tok det 6 uker, hadde en mens så satt den igjen. Nå har jeg 26 dager igjen til termin.
Tone Troll Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 Kan være lurt å vente litt hvis hun ikke var helt sikker. Jeg fikk liknende beskjed i sommer, og måtte vente en hel uke. Var en veldig tung uke der jeg bare innstilte meg på utskrapning. Da jeg kom tilbake viste det seg å være et levende lite foster der. Som fortatt vokser i magen:) Derimot hadde jeg en MA tidlig i vår, i uke 12. Da var det ikke noen tvil. Da fikk jeg utskrapning dagen etter det ble oppdaget. Lykke til til deg, uansett hva som skjer. Skjønner at du har det vanskelig, og jeg føler med deg.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 21. november 2007 #8 Skrevet 21. november 2007 Hos meg var gynekologen heller ikke sikker. Var hos ham med blødninger fredag, da tok han hcg-prøve (svangerskapshormoner). Kom tilbake fastende mandagen etter, tok ny hcg, og siden nivået hadde sunket fikk jeg utskrapning den dagen. Var da på sykehuset hele dagen, fra kl 8 om morgenen til kl 21 på kvelden. Det syns jeg var kjipt, det å måtte ligge fastende i ei seng og bare vente. Heldigvis var mannen min der, sammen med meg hele dagen. Sender deg varme tanker, og ønsker deg alt godt! Klem
*1+1=2 små* Skrevet 21. november 2007 #9 Skrevet 21. november 2007 jeg fikk samme beskjed når jeg trodde at jeg var 9 uker på vei..da var det bare en liten prikk der...det var i påsken...så fikk beskjed om å vente i 2 uker og komme tilbake! Hvis ungen hadde vært død hadde jeg nok begynt å blø av meg selv....var kjempe fæle 2 uker...men det viste seg altså at nurket var i livet og at vi hadde regnet feil!! Kunne hende at vi hadde sett et hjerte bare noen få dager senere..så kanksje du og var der på grensen?! LYkke til!!!!! Synes det er bra at gyn venter siden det var usikkert, håper for deg at det går bra!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå