Gå til innhold

Er så sint på sambo for tiden!! (litt lang)

Anbefalte innlegg

Skrevet

For det første så ser jeg han aldri! En ting er at han er på jobb, men når han kommer hjem så legger han seg, står opp for å dra ut for å trene eller være med kompiser å når han kommer hjem så skjeller han meg ut for at han er så trøtt å sliten før han legger seg igjen!

Er også irriterende at han skal bli sint på meg for ting andre har gjort! Har noen hisset han opp på jobbet så kommer han hjem å kjefter! Å det er greit at han er med andre, men jeg vil å se han i løpet av en dag!

Husarbeid gjør han ikke, bare roter å søler å forventer at jeg skal rydde opp noe jeg ikke gidder for jeg er ikke tjenestepiken hans! Så når jeg må ta det opp med han så blir det krangling igjen!

I tillegg så føler jeg vel også at han ikke er så veldig intresert i det svangerskapet her! Før jeg ble gravid så var han helt oppsatt på det å håpet hver mnd men nå syns jeg han ikke bryr seg! Om noen spør hvor langt jeg er på vei så er han usikker, han prøver aldri å kjenne om babyen sparker ol.

Mulig jeg overdriver, men det er så mye som gjør det sånn at det ikke virker som om at han bryr seg lenger i det hele tatt!!

Vi har bestandig hatt det kjempefint, men de siste mnd har det bare vært krangling! Jeg er jo å mer hissig pga hormonene, men i det siste så har det vært så mye småting som vi ikke klarer å ordne opp i å som bare blir forverret til mer innvikla ting! Nå har det jo faktisk blitt sånn at jeg ikke vet om jeg kommer til å klare å bo med han mer!

Det her ble langt, men jeg måtte få ut litt frustrasjon:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvordan du har det, da min samboer er veldig støttende og snill med alt for tiden.

Men kjenner noen som har hatt det som dere, og de fikk løst masse problemer med å sette seg ned å snakke om det. Hun fikk ikke han til å vende helt om, men til å bry seg mer om det. For de viste det seg bare at han var usikker på hvordan han skulle forholde seg, og da valgte og bare fortsette som før.

Ikke enkelt det der, ikke altid så lett for mennene å forstå hvordan vi har det. De får et annet forhold til det, er ikke de som har blødninger, kjenner liv og får bekkenløsning.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg synes du skal sette grenser, jeg. Han kan ikke bruke deg til å avreagere på selv om han er sliten eller har hatt en dårlig dag. Krev at han behandler deg med respekt. Han har ingen rett til å la det dårlige humøret sitt gå utover deg bare fordi du er hans nærmeste og dermed mest tilgjengelig.

Tilsvarende må du kreve at han hjelper til med husarbeid, i allefall et minimum (kommer jo an på hvor mye dere begge jobber/er hjemme, og helsen din). Du er ikke tjenestepiken hans.

Som hun over her sier, sett deg ned og snakk med han om det du føler er vanskelig. Det hjelper som oftest å få snakket skikkelig om slike ting. Samtidig må du være sterk og ikke la ham tråkke på deg. Noen ganger hjelper det å gråte, andre ganger å bli sint, andre igjen å være forståelsesfull. Poenget er at du må få han til å skjønne hvordan du har det, og at det ikke kan fortsette på denne måten, for da blir forholdet deres ødelagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...