♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Fått henvisning til Fysioterapeut idag, men ble anbefalt en manuell terapeut for plagene. Står w 99- bekkenløsning på henvisningen. Er det da sann at jeg må gå? Eller er det mer frivillig? Vil han finne ut om det er bekkenløsning, mange videre timer og betale alt dette selv? Usikker, fint om andre som vet noe svarer...
Shinyogsmåen Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Er ikke sikker på hva manuell terapeut er. Men hos fysioterapeut får du det gratis dersom legen din har skrevet at du har bekkenløsning og det ser det jo ut som h*n har gjort. Det er også frivillig. Jeg spurte jordmor fordi jeg følte det ikke hjalp meg noe særlig, da sa hun at det var frivillig og som regel hjalp det kun den dagen man har vært der. Har derfor fortsatt å gå, men ikke så ofte. Men det er jo verdt forsøket =) Lykke til
Serial mom Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 En manuell terapeut er fysioterapeut med noen års ekstra spesialutdannelse,så dersom han er kommunalt ansatt,ikke privat,så skal det ikke koste deg noe,såvidt jeg har tolket reglene. Er utdanna fysio. selv,men har ikke jobbet som det,og kjenner derfor ikke alle reglene. Manuellterapeuter er definitivt et bedre alternativ en vanlig fysio. til rygg/bekkenplager,så ville sjekka om jeg fant en som var ledig! evt. en kiropraktor,men da må du betale for timene selv.(men har du bare låsninger,ikke bekkenløsningsplager,så kan de fikse deg på ganske få timer,så trenger ikek bli så dyrt.)
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Jeg går hos manuell terapeut en gang i uka. Det hjelper der og da, og kanskje det holder det litt stabilt i lengden, det vet jeg jo egentlig ikke. Betaler ikke noe hos han når diagnosen blir "BL med gangvansker", samme som hos fysio. Er veldig fornøyd med manuell, han vet virkelig hva han driver med! Det gjør ihvertfall ikke ting verre for meg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå