Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 De siste dagene har hun våknet grytidlig, da har jeg gitt henne melk på sengen, og så har hun sovnet igjen. Helt greit det, men problemet er bare at hun har sovet mye lenger enn hun pleier, så hun sover forbi skiven/grøten hun får til frokost. Er jo nesten lunch tider for henne når hun da får frokosten sin. (jeg sover med henne så jeg våkner av at hun vekker meg) Når jeg skriver frokost er det fast føde jeg mener. Men samtidig med at hun har sovet forbi frokost tiden, har hun fått mer pupp på morgenen så lurer på om sammenhengen ligger der. Ser også at hun ikke har like god appetitt når hun får frokosten sin som hun pleier å ha, på tross av at den er kraftig forsinket, tror rett og slett det blir for mye melk og pupping på morgenen....? Føler egentlig at den eneste løsningen er å slutte med den melken/puppingen om morgenen. Andre som opplever samme problemstilling? Hører gjerne andre sine erfaringer ;-) Ps: hun er 1 år og 2 uker gammel, vi slutter snart å amme.
d",)~^~^~ Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Jeg ser ikke helt problemet. Dersom dere ikke absolutt må stå tidlig opp så trenger dere jo ikke stresse med slike rutiner. Så lenge det virker som hun får i seg den maten hun trenger er det jo ingen grunn til bekymring selv om dagen starter litt sent. Nyt det, den tiden kommer tidsnok hvor man må stresse opp om morgenen for å rekke bhg og jobb.
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 21. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. november 2007 Takk for svar, enig i det du skriver, "problemet" er at de 4 måltidene fast føde blir så tett når frokosten blir sen. HS har jo sagt at 3 måltider fast føde er for lite, 4 er passe, uavhengig hvor mye pupp + annen drikke det blir i løpet av dagen. Godjenta er stor og god for alderen, men så har hun også fått VELDIG mye morsmelk frem til hun var 9 mnd (hver 2-3 time) Nå er det kun morgen/formiddagspupp...men det skal også nevnes at hun spiser tørket frukt og økologisk kjeks og gjerne annnet godt innimellom hovedmåltidene...ikke hver dag, men ofte...syns hun har noe i munnen ofte jeg som hun tygger på ;-) uff jeg har stresset ofte i forhold til maten , det gjør jeg enda med storebror på 5. Alltid redd for at de får for lite mat, men de gjør jo ikke det...men så opplevde jeg selv lite mat i min oppvekst så mulig det er det som henger igjen :-/ men begge ungene er sunne og friske og ligger over gjennomsnittet på høyde/vekt...alltid gjort det :-) Takk igjen for svar!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå