Tooblind Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Jeg har dager der jeg har kynnere nesten konstant, selvom jeg er i ro (er 80 % sykemeldt). Jeg får veldig lett kynnere. Vasker jeg leiligheten f.eks, kommer kynnere med en gang og holder på i mange timer etterpå. I dag hadde jeg nesten konstante kynnere frem til 1130, og fant ut at jeg skulle begynne å notere med tidspunktene de kom på, men da sluttet de selvfølgelig og har hatt fire kynnere etter det - noe som ikke jeg synes er mye. Men når kontakter man føden? Hvor mange kynnere er mye? Jeg har fått beskjed av jordmor om å kontakte føden om jeg får regelmessige kynnere igjen, men de er jo ikke direkte regelmessige nå.
Gjest Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Jeg er sykemeldt delvis fordi legen mente jeg hadde masse kynnere. Da er det snakk om 4 til 5 i timen. Synes det varierer en del, når jeg er aktiv er det mer kynnere, og motsatt. Det er også sånn at dersom jeg gjør noe fysisk, kan det vare i flere timer etterpå. På fødepoliklinikken på Rikshospitalet, sier de at det er FØLELSEN du får når kynnerene setter inn som er viktig. Noen har masse kynnere som ikke er ubehagelige eller vonde, og som ikke på noen måte kan mistolkes som rier. Noen andre har færre kynnere, som er desto mer vonde. Mine leger sier til meg at dersom det blir "mensfølelse" og "menssmerter" (kraftig sådan), skal man være litt obs. Når det vonde sprer seg fra magen til hele bekkenregionen, er det at man skal passe på om det kan utvikle seg. Jeg har vonde kynnere, men de sitter stort sett kun i magen. Jeg har ikke fått det "draget" rundt hoftene og den vonde følelsen i korsryggen som kjennetegner skikkelige rier, derfor tar jeg det med ro, selv om de kommer flere ganger i timen. MEN HØR PÅ DIN EGEN INTUISJON, og på jordmora di. Ikke sitt å lur, ta heller en telefon til føden. De tar deg helt sikkert på alvor!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå