Gå til innhold

er det mulig å kjenne egget bli befruktet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jeg aldri tenke meg er mulig nei...

Dette skjer på cellenivå, så hvordan skal man kunne kjenne det??

Skrevet

var det jeg trodde og. har en venninne som mener bestemt at hun kjente dette og hun er nå helt på tuppa og skal gå til legen sin og be om sykemld...

men jeg har aldri hørt om noe lignende og kan ikke forestille meg at det er mulig liksom. men vet ikke hvordan jeg skal forklare henne det når hun er så inmari sikker

Skrevet

Jeg tror nok ikke hun kan ha kjent selve befruktningen, men det er mange, inkludert meg selv, som mener å ha kjent når egget fester seg. Det er normalt en 4-8 dager etter befruktningen.

Selv følte jeg at noe var på gang, men ville ikke helt innse det og utsatte i det lengste å ta en test. Vet mange andre her og beskriver at de kjente at å var noe annerledes, eller hadde en positiv visshet om at de var gravide før det slo ut på noen test.

Håper det i det minste gav deg litt svar på spørsmålet ditt.

Å kjenne det på seg er en ting, men hvorfor i alle dager skal hun ha en sykemelding?

Skrevet

Vel, at egget fester seg kan vel noen kjenne.

Jeg satte inn egg ved IVF, så visste jo hvilke dager egget eventuelt skulle feste seg. Kjente ingenting jeg da, men fikk en liten festeblødning noen dager etter at egget festet seg.

Kan ikke skjønne hvorfor hun skal ha sykmelding jeg heller..?

Skrevet

Jeg spurte henne om det var festesmerter hun mente,men hun hadde ikke kommet så langt i syklusen enda.

og ang sykemeld så fikk jeg til svar: vil jo ikke miste nå som jeg er befruktet.

hun er helt fersk i prøvingen og er kjent for å være litt overhysterisk,så kan ha noe med dette og gjøre.

fortalte at hun mest sansynlig ikke ville få sykemeld og at hvis hun var gravid så ville kroppen hennes selv si ifra hvis hun anstrengte seg for mye.

hun ble naturligvis irritert på meg,men det får hun bare bli.

ga henne nettadresser til flere "babysider" hvor hun kan lese litt så kanksje hun lærer litt om prosessen i samme sleng :)

Skrevet

Ojoj...hun høres ikke så rent lite overhysterisk ut. Svaret på om man kan kjenne befruktningen er jo kort og godt NEI, og jeg håper virkelig hun har en lege som ikke går med på å sykmelde henne på det grunnlaget der, for det er virkelig noe av den tynneste begrunnelse for sykmelding jeg noengang har vært borti! :)

Skrevet

hun er ofte hos legen og kommer alltid tilbake uten sykemld,så hun får det nok ikke denne gangen heller.

hun er en fantastisk jente,men med vel mye bekymringer. :)

Skrevet

Så hvis hun får mensen om noen uker, så tror hun at det betyr at hun mistet "barnet"?

Jeg vil tro de færreste har festesmerter også, men selvsagt kan jo noen ha det..

Skrevet

jeg kjente egget bli befruktet med mitt aller første barn,-som jeg desverre ikke beholdte. Følelsen var veldig tydelig og umiddelbar etter sæd-avgang. Det var ikke tvil om hva det var som skjedde. Varte en liten stund og kjentes som småfisk som svømte der inne.

Hadde hverken sex før eller siden. Viste seg etter 4 uker at jeg var gravid, men det visste jeg jo godt.

De neste tre gangene har jeg ikke merket noe. Har hatt en følelse av at kanskje... med de to siste. Men det har gått på magefølelse,-ikke en fysisk følelse. Men første gang var det ikke tvil om hva det var som skjedde. Kunne omtrent kjenne egget dele seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...