Gjest Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 ..forminsker dere sengen på noen måte? Vi har bare sprinkelseng, og jeg har hørt så mye om at det kan bli litt stort og "åpent" for en liten nyfødt en. Det høres jo også veldig logisk ut, så dermed lurer jeg på hva man kan gjøre for at babyen skal føle det "tryggere" i den store sengen? Noen som har noen tips?
jente30L Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 fikk min i oktober jeg og det jeg gjorde var å legge han i voksipose oppi senga og pakket han godt inn;)
<3LillePrins<3 Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Jeg har tenkt å ha bagen fea vognen oppi sengen den første stunden, godt og trangt for bebisen =)
En snupp - og en knert i magen Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Jeg har flere venninner som har valgt å legge minsten med bena helt ned i fotenden på sprinkelsenga, da kan de ikke få aket seg nedover i sengen og de pakkes inn i dyna Voksipose høres for min del veldig bra ut, tror jeg kommer til å gå for det selv.
Brunetta =) Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 Jeg har satt bagen ned i sengen med alle tre og det har gått veldig fint. Man har jo sprinkel beskytter også og barnet blir da vant til og ligge der fra dag en og da er det bare og ta vekk bagen når man føler for det.
Brummeline3barnsmor Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 jeg hadde ingenting i sprinkelsenga til mine to første uten at det ble noe problem
Sunniva78 har to små Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 Jeg skal ha sengekant, thats it:-)
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 21. november 2007 #8 Skrevet 21. november 2007 Rull sammen et helseteppe og legg rundt babyen. Hvis du bruker lammeskinn kan du brette opp kantene på det slik at babyen ligger i et reir liksom. Eller så kan du sette vognbagen oppi senga.
Birthen Skrevet 21. november 2007 #9 Skrevet 21. november 2007 Vi fikk et supertips fra helsesøster med forrige mann: Dersom du har en ammepute, så legg den i hodeenden av sengen. Da blir det så lunt og koselig for nurket. Gutten vår sovnet på et blunk når vi prøvde det første gang. :-)
snart mor til 3 Skrevet 21. november 2007 #11 Skrevet 21. november 2007 har en liten kurv vi alltid har brukt til de nyfødte...den står ved siden av senga vår slik at vi slipper å stå opp for å mate og slikt om natta unødvendig..kurven er også hvor vi legger ungen om dagen....om natta når det er leggetid for oss kan vi da bare bære kurven til soverommet uten å forstyrre.. gleder meg...
Lita jente på vei :-) Skrevet 21. november 2007 #12 Skrevet 21. november 2007 Så på God Morgen Norge for en liten tid tilbake da det var om barn og søvnproblemer. Ekspertpersonen der (ikke sikekr på tittelen hennes...), viste et trik med å ta et badehåndkle og rulle det sammen fra langsiden og legge i en U øverst i hodeenden. Da ble det smalere for babyen. Blir jo samme prisnippet som noen har nevnt her m teppe og ammepute. Enkle og rimelige løsninger, og man bruker samme seng hele tiden :-)
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 21. november 2007 #13 Skrevet 21. november 2007 vi har kun kantbeskytteren rundt senga, pakker han godt inn i et helseteppen og dyna når han ligger om natta, da blir det litt trangt og nært for ham=)
Gjest Skrevet 21. november 2007 #14 Skrevet 21. november 2007 Vi hadde skinn i bunnen og kantbeskytter. Gikk kjempefint det ;o)
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 21. november 2007 #15 Skrevet 21. november 2007 Tulla ble født på vinteren for to år siden. Da hadde vi kant-beskytter rundt, og saueskinn som hun lå på, og dette synes i alle fall jeg at virket mye lunere. I tillegg lå hun pakket inn i et babyteppe de første månedene. Dette skal visstnok gi babyen en trygghetsfølelse, siden det var vant med å ligge trangt inni magen.
Mamma til snart 4 Skrevet 21. november 2007 #16 Skrevet 21. november 2007 sprinkel senga ble for stor og åpen for littlå vår, vi har henne i baggen til vogna, men en kan legge vognposen i sengen slik hun ligger i den, noen legger masse puter rundt andre pledd å tepper, dere ser selv hvordan det passer seg;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå