Gå til innhold

når legge dere babyen for natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor gamle var babyene deres når dere begynte å legge de til faste tider på kvelden, for ekselmpel mellom kl 19-20? jenta mi er 9 uker og sovner som regel nede i stua mellom kl 20 og 21 og sover da et par timer, og da når vi skal legge oss i 23 tiden er hun jo lys våken... bruker da en liten time på å falle til ro.. er det da på tide å innføre litt leggetid kanskje....? hva har dere erfaring med jenter?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leah er 3,5 mnd nå, vi begynte med fast leggetid for 1 mnd siden. Da var hun så nysgjerrig at hun ikke fikk sove i stua lengre:) Hun legger seg mellom 18 og 19..i det siste har det blitt nærmere 18 enn 19, hun blir vanskeligere å legge om hun blir overtrett:)

Skrevet

Vi fikk faste leggerutiner når han var ca 3 mnd..Da sovna han kl 9 hver kveld. Det gjorde han ca i 1 mnd, så har det blitt tidligere å tidligere.

Nå legger han seg halv 8 og han er snart 6 mnd :)

Vi fikk ikke til å legge han til faste tider før det...Han bestemte det selv når han ville legge seg :)

Skrevet

Nei, dette med leggerutiner er ikke alltid så lett;o/ Har slitt med en kolikk-baby her som har fått styre løpet altfor mye selv og som nå sitter igjen med mange dårlige vaner. Pleide å være hun som styrte når jeg fikk legge meg og ikke omvendt.

Den siste uken har jeg begynt å leggerutiner - på badet for å bade og ta på pysj ca halv åtte. Inn på soverommet etter det, av med lyset og sitter å ammer henne til hun virker mett - ca en halvtime. Få opp en god rap og legger henne ned i sengen. Har kjøpt en Fisher Price-uro som spiller avslappende musikk eller "regnskoglyder" + viser lys-figurer i taket. Jeg tar denne på når jeg legger henne ned. Første kvelden vi hadde denne lå hun og "preiket" med den i nesten to timer før hun sovnet:o) Andre kvelden var den ikke fullt så interessant...

Hun ligger og vrir seg, sutrer og syte-gråter en stund før hun sovner. Jeg er der hele tiden med henne og holder henne i hånden og stryker på henne. Blir det for ille tar jeg henne opp for å se om hun har luft eller noe - som regel er det bare gråting for å bli tatt opp. Hun sliter med å finne roen og sovne selv, men tilslutt går det. Det tar litt kortere tid hver kveld fra vi legger henne til hun sovner.

De aller første kveldene lå jeg i sengen og ammet henne til hun sovnet, bare for å få inn en rutine på at hun skulle sove på den tiden...hun hadde nok aldri sovnet av seg selv så tidlig når hun var vant til å sovne i tolv-ett tiden om natten...

Lykke til:o)

Skrevet

hvor lenge sov hun da før hun ville ha mat igjen? og sovnet hun av seg selv, og etter hvor lenge?? mye spørsmål, men så nyskjerrig:) for når tulla sovner i elleve tolv tiden sover hun som regelt til kl 04-05... men før hun sovner ligger hun lenge å stresser. spytter sutten og sutrer, får sutten ,men mister den etter et par min.. slik holder vi på 45 min ca:)

Skrevet

Vi fikk faste leggerutiner når han var rundt to måneder, da sovna han rundt ti hver kveld, etterhvert har det regulert seg helt av seg selv så nå legger jeg han rundt syv-halv åtte og han sovner med en gang:)

Han er fire og en halv måned:)

Skrevet

LEAH OG MAMMA: hvor lenge sov hun da før hun ville ha mat igjen? og sovnet hun av seg selv, og etter hvor lenge?? mye spørsmål, men så nyskjerrig:) for når tulla sovner i elleve tolv tiden sover hun som regelt til kl 04-05... men før hun sovner ligger hun lenge å stresser. spytter sutten og sutrer, får sutten ,men mister den etter et par min.. slik holder vi på 45 min ca:)

Skrevet

begynte veldig tidlig med fast leggetid,klarer ikke huske så lang tid tilbake når ca men mener han var 2 mnd eller noe..

kanskje yngre også..

legger han mellom halv 7 og 7..

Skrevet

Anonym: Hun sover stort sett fra hun legger seg og til 00, hvis hun spiser lite når hun legger seg så vil hun ha mat i 21-22 tiden:) Hun har sovnet av seg selv siden første dag, jeg ligger i senga og ammer henne, men hun sovner ikke da..når hun er ferdigspist får hun smokken og jeg synger en sang til henne, gir en suss på panna, sier god natt og går ut. Hun sovner som regel ganske raskt, ligger å koser med smokken, og av og til må jeg inn å gi smokk igjen noen ganger:) Det tar fra 2 minutt-30 minutt før hun sovner..er jeg uheldig å vente for lenge med å legge henne tar det lengre tid før hun sovner.Da tror jeg at jeg har svart på det du lurte på og kanskje noe du ikke lurte på;-) Bare å spørre mer..:)

Skrevet

Forresten, Leah var også veldig å "stresse" med smokken i begynnelsen og mistet den en million ganger..det har bare blitt bedre etter hvert som hun blir større:)

Skrevet

her legger vi han klokka 9 men han sovner som regel ikke før halv 10 fordi han ligger og virrer og snakker med seg selv i senga før han sovner! så står vi opp 8/9 om morgenen.blir 4 mnd i morgen:) hvor lenge sover din Kine når du legger han halv 7?:)

Skrevet

Vi pleier å stelle gutten vår i ni tiden, da sovner han 21.30-22.00, og sover som regel hele natten. Idag sov han til halv åtte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...