Gå til innhold

Ang det å kjenne selv at man er moden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en stund siden var det et innlegg her inne ang det å kjenne at man selv er moden, men jeg finner ikke igjen det innlegget desverre!

Var det sånn at om livmortappen er veldig myk, litt sånn svampaktig så er man moden?

Og hvor lenge før fødselen er det normalt og bli moden?

Jeg har enda igjen 32 dager til termin, men livmortappen er veldig myk, og jeg har kynnere, stikkinger og andre småvondter nedentil nesten hele dagen! Føler meg like uggen og mistilpass som jeg gjorde den siste uken før forrige fødsel, men synes jo at det er alt for tidlig enda!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg vet ikke noe om det du spør om, men jeg har født for tidlig første gang og følges derfor tett denne gangen. Og jeg har fått streng beskjed om å ikke "sjekke" livmorhalsen selv fordi det kan sette i gang noe... Ville bare nevne det siden du skriver at det er altfor tidlig ennå... Lykke til:-)

Skrevet

Noen jeg snakket med hadde fått denne info fra jordmor: Hvis livmormunnen kjennes ut som en nesetipp er den ikke moden. Hvis den kjennes ut som en trutmunn så er den moden. Men jordmora presiserte: ikke kjenn ofte! Vask hendene! Ingen lange negler! Og ikke før terminen er nær. Må bruke vett og forstand. Jeg kjente at min livmormunn endret seg siste uka/dagene før jeg fødte sist.

Skrevet

Til "leveringsklar i februar": Hvis du ikke får lov til å kjenne selv, pga fare for for tidlig fødsel, kan du da ha sex? Jeg tenker jo at penis støter bort i livmortappen. Er det farlig da?

Skrevet

Ja, det får vi merkelig nok, men vi velger å la være da siden jeg får så kraftige kynnere av det... Utrolig kjipt, men heldigvis bare for en kort periode av livet!!!! Tror nok uansett det er smart å bytte stilling litt hvis du kjenner at penis støter borti, og ellers ta det litt piano så dere unngår akkurat det. Tror det med å kjenne etter selv går litt på at det blir til at man gjør det ofte for å følge med. Iallfall sånn for meg:-) Og det er ikke bra. Dessuten fikk jeg info om at selv om livmortappen utvendig kjennes liten (var sånn jeg fikk meg en støkk) så kan den likevel vare lang og lukket. (slik den heldigvis er hos meg ennå)

Skrevet

Hvor langt opp skal man kjenne da? kjenner ikke noe tapp..syns alt kjennes likt ut=/

Skrevet

Når man blir gravis trekker visst tappen seg litt opp og inn på en måte, som om den gjemmer seg... Dermed kommer man visst mindre bort i den ved samleie og det blir vanskeligere å finne den når en prøver å sjekke den selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...